וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני על טענות ארה"ב: הרשות ממשיכה לשלם משכורות למחבלים

14.6.2017 / 9:58

הגורם הדף את דברי שר החוץ טילרסון, שטען כי ברמאללה יעצרו את המימון אחרי לחץ שהפעילו הוא וטראמפ. עם זאת, הגורם טען כי אין כל שינוי. "הרשות ממשיכה לשבח, להסית ולעודד טרור באמצעות התשלומים". גם ברשות מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

ישראל לא מכירה שום שינוי במדיניות של הרשות הפלסטינית כלפי מימון של אסירים ביטחוניים - כך אמר היום (רביעי) גורם מדיני, בעקבות דבריו של שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, שאמר אתמול כי הרשות תחדול מכך לאחר הלחץ הרב שהפעילה וושינגטון עליה. "הרשות ממשיכה לשלם למשפחות מחבלים", אמר הגורם. הרשות ממשיכה לשבח, להסית ולעודד טרור באמצעות התשלומים".

גם ברשות טענו כי העברת המשכורות נמשכת. "ממשיכים לשלם משכורות לאסירים ולשהידים", אמר השר האחראי על תיק האסירים ברשות, עיסא קראקע. "החלטת ממשלת ישראל לקצץ בכספי המסים לרשות היא גניבה. לא ניכנע ללחצים של ישראל ונמשיך לשלם למשפחות בהיותם קורבנות לכיבוש".

בכיר חמאס, עבד אל-רחמאן שדיד, אמר כי "המשך הפסקת הרשות לתשלומי משכורות חלק מהאסירים והאסירים המשוחררים אינו מקובל. הרשות הפלסטינית נענית לדרישות ישראל וארצות הברית". ואולם, ההחלטה טרם התקבלה ויושמה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נחקר על פדופיליה ונשאר במשטרה - וחשוד כי תקף מינית בת שש
ללא רעייתו: החלה חקירתו השלישית של השר דרעי

אסירים פלסטינים משוחררים מבתי כלא בישראל בעסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
אסירים פלסטינים ששוחררו בעסקת שליט/AP

אמש אמר טילרסון כי הרשות הפלסטינית תפסיק לשלם למשפחות של מחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל. עצירת המימון לאסירים ביטחוניים היא אחת הדרישות שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, מהלך שאותו מנסה להתניע הממשל.

"היינו מאוד ברורים עמם שזה פשוט לא מקובל עלינו", אמר טילרסון בשימוע של ועדת יחסי החוץ של הסנאט. לדבריו, הנשיא דונלד טראמפ העלה את הסוגיה בפניו של יו"ר הרשות הפלסטינית במהלך פגישותיהם בחודש שעבר בבית לחם ובוושינגטון. טילרסון הוסיף כי הוא עצמו שוחח על כך עם אבו מאזן במהלך פגישתם האחרונה. "אמרתי לו שהם חייבים לעצור זאת", אמר שר החוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, 2 ביוני 2017. רויטרס
טילרסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully