וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הדחת המ"פ: עשרות חיילי מילואים דרשו לעבור יחידה

14.6.2017 / 9:30

חייליו של רס"ן במיל' מני איתן, שהודח לאחר שסירב להשתתף בתרגיל בשל מחסור בשינה, הפיצו תמונות בהן אחזו שלט עם הכיתוב "גם אני הגשתי טופס 55" לאות תמיכה בו. "דברים יכלו להתנהל אחרת. זרקו מפקד מצטיין כאחרון הנפקדים", טענו

עריכת וידאו:ניר חן

למעלה מ-50 לוחמי מילואים הגישו אתמול (שלישי) טפסים לשינוי שיבוצם בצה"ל. זאת, במחאה על החלטת מפקד פיקוד צפון, האלוף יואל סטריק, להדיח את מפקד פלוגת המילואים שלהם רב-סרן במיל' מני איתן בשל החלטתו לסרב להשתתף בתרגיל לאחר שחייליו ישנו פחות משש שעות. לוחמי הפלוגה פרסמו ברשתות החברתיות תמונות בהן נראו אוחזים בשלט "גם אני הגשתי טופס 55" לאות הזדהות עם מפקדם.

"מני הוא מ"פ מצוין", כתב סמג"ד במילואים עומר בר-לביא, שאותו מני החליף בתפקידו כמ"פ. "לא ידעתי עד כמה הפלוגה יכולה להתקדם עד שמני נכנס לתפקיד. הוא מקצוען, משקיען, אולי הכי רציני ומחויב שאני מכיר", הוסיף וציין כי: "אני חושב שהדברים יכלו להתנהל קצת אחרת ולא לזרוק מפקד מצוין כמו אחרון הנפקדים, אלא להוקיר ולהעריך את העשייה והתרומה שלו".

ליאור קליבנסקי, ששירת תחת רס"ן איתן הוסיף כי "הוא בסך הכל רצה להכין את החיילים הכי טוב למלחמה, ולהחזיר אותם בתום האימון בריאים ושלמים להורים, לבנות הזוג ולילדים שלהם. זכיתי לשרת לצד מני כשהיה מפקד מחלקה, וזכיתי שהיה המ"פ שלי בתור סגן מ"פ. זכיתי בחבר ובעיקר – ללמוד ולספוג ממנו השראה".

עוד בוואלה! NEWS:
המ"פ שסירב להשתתף בתרגיל בשל חוסר שעות שינה לחייליו הודח מתפקידו
מות הקצין במרוץ בבקעה: שני קצינים הודחו, סגן-אלוף ננזף

רס"ן מני איתן, שהודח מתפקידו יוני 2017. באדיבות המצולמים
"הייתי עושה אותו דבר שוב". רס"ן איתן/באדיבות המצולמים

רס"ן איתן אמר אתמול (שלישי) לוואלה! NEWS כי הוא אינו מתחרט על מעשיו, והיה נוהג באותה הדרך פעם נוספת. "כל מפקד צריך להגיד לעצמו אם באימון יש מקום לסכן לשווא את חייליו", הסביר איתן. "אני מצטער שלא אוכל להיות מפקד גדוד בצה"ל, אבל אמשיך לתרום בתפקידים אחרים. כבר אתמול הציעו לי תפקיד מטה ואמרתי 'לא, תודה', מאחר שאני רואה את עצמי תורם בתפקידים משמעותיים יותר במילואים".

לאחר הדחתו מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה לסיים את תפקידו של המ"פ לאחר שסירב פקודה התקבלה ע"י מפקדים האמונים על מוכנות הצבא למלחמה ולחירום, בכובד ראש ומתוך ראייה ערכית ופיקודית. בעקבות האירוע התקבלו מספר בקשות לשינוי שיבוצם של לוחמי המילואים בפלוגה המסייעת. צה"ל רואה חשיבות רבה בשירות המילואים ובשמירת הלכידות במסגרת הצבאית אשר בה אין מקום לאירועי סירוב פקודה מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully