וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הקצין במרוץ בבקעה: שני קצינים הודחו, סגן-אלוף ננזף

13.6.2017 / 0:43

הוועדה שחקרה את מותו של סרן (במיל') אלחנן ברזנר חשפה כי אחד הקצינים שיקר כשאמר שמילא את תיקי הבטיחות במרוץ מבעוד מועד - ומילא אותם רק לאחר האירוע. הוא הודח יחד עם חברו ושני קצינים נוספים בדרגת רב-סרן צפויים להישפט בקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככל הנראה מת מכשל לבבי. ברזנר, במרוץ בחודש מרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת החקירה על מותו של סרן (במיל') אלחנן ברזנר חשפה פערים בתיקי התרגיל של המרוץ. הוועדה גילתה כי אחד הקצינים שיקר כשאמר שמילא את תיקי הבטיחות מבעוד מועד - ומילא אותם לאחר האירוע. בעקבות ממצאי הוועדה, שורה של קצינים בחטיבת הבקעה נשפטו. סגן-אלוף ננזף ושני קצינים בדרגת סגן הודחו. בנוסף, סגן מפקד הגדוד נשפט לשבעה ימי מחבוש על תנאי ושני קצינים בדרגת רב-סרן יישפטו בקרוב.

ברזנר מת במרץ האחרון לאחר שהתמוטט בעת מרוץ צבאי בבקעת הירדן. לקצין הוענק טיפול רפואי באתר המרוץ, אולם מותו נקבע במקום. ברזנר היה בן 36 במותו, תושב קציר. לאחר מותו מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, את ועדת החקירה בראשות מפקד חטיבת ירושלים אלוף-משנה כפיר כהן. במקביל, נפתחה בנושא חקירת מצ"ח וממצאיה יועברו לעיון והחלטת הפרקליטות הצבאית.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב סדק שהתגלה ברוטור מסוק: מפקד חיל האוויר קרקע את מערך האפאצ'י
מסתמן: קצבת הנכים תעלה בכמה מאות ש' בלבד; מאות הפגינו בתל אביב
החשוד באונס עובדותיו במשרד פרסום: "מתחרה עסקי מנסה למוטט אותי"

בהלוויתו של איש המילואים אלחנן ברזנר בחיפה שהתמוטט ומת בבקעת הירדן, 22 במרץ 2017. שלומי גבאי
הלווייתו של ברזנר, בחודש מרץ/שלומי גבאי

הוועדה מצאה כי ההכנות למרוץ, לרגל ציון יובל לחטיבה 417, היו ראויות ולא נמצא קשר בין ההכנות לאירוע הטראגי. הוועדה הדגישה כי דרגת הקושי במרוץ לא הייתה חריגה, שכן קציני המילואים שלקחו בו חלק, ביניהם ברזנר, השתתפו בשנה שקדמה לאירוע בתרגיל בדרגת קושי גבוהה יותר.

למרות שלא נערכה נתיחה, קצין בכיר בצה"ל אמר הערב כי לא נמצא דופי בטיפול הרפואי שניתן לברזנר וכפי הנראה הוא מת מכשל לבבי אחרי שרץ מקטעים של 3.9 ק"מ. עם זאת, הוועדה גילתה פער בתיקי התרגיל למרוץ ובאופן שבו הם נכתבו. הקצין הבכיר הוסיף כי למרות שניתנו הנחיות להכין תיקים, בפועל לא נכתבו תיקי תרגיל כנדרש למרוץ. לאחר מותו של ברזנר נכתבו חלק מתיקי התרגיל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הלוויתו של איש המילואים אלחנן ברזנר בחיפה שהתמוטט ומת בבקעת הירדן, 22 במרץ 2017. שלומי גבאי
"כשל ערכי חמור". הלווייתו של ברזנר, בחודש מרץ/שלומי גבאי

לדברי הקצין, "אחד מקציני החטיבה שיקר ואמר שהם נכתבו מבעוד מועד. אנחנו מזהים כשל ערכי חמור בקרב קצינים של החטיבה. מדובר במספר תיקי תרגיל כולל המקטע שבו מת אלחנן. יש תיק אחד לכל המרוץ ותיק אחד לכל מקטע. יש קצין בטיחות לכל מקטע. לחלקם הוכן מראש תיק תרגיל ולחלקם תוקן בדיעבד (כל תיק תרגיל מורכב מארבעה עד חמישה עמודים עם סעיפים ברורים הכוללים הנחיות). ועדת החקירה גילתה את השקר הזה".

בהתאם לממצאים החליט אלוף הפיקוד לרשום נזיפה לסגן מפקד החטיבה, קצין בדרגת סא"ל שנכנס לתפקידו שלושה שבועות קודם לכן. שני קצינים בדרגת סגן הודחו. אחד מהם שיקר לוועדת החקירה כי מילא תיקי התרגיל לפני המרוץ והשני על אחריותו למערך הבטיחות בתרגיל. מפקד החטיבה נזף בקצין מטה נוסף ושפט את סמג"ד 41 וגזר עליו שבעה ימי מחבוש בפועל. אחד מאנשי הבטיחות ושני קצינים נוספים בדרגת רס"ן צפויים להישפט בקרוב. ממצאי הוועדה הוצגו בפני משפחתו של ברזנר.

(עדכון ראשון: 20:08)

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully