וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב סדק שהתגלה ברוטור מסוק: מפקד חיל האוויר קרקע את מערך האפאצ'י

13.6.2017 / 19:57

במהלך בדיקות שגרתיות שנערכו לאחד המסוקים התגלה סדק בלהב רוטור אחורי. הטכנאי בטייסת דיווח על כך למפקדיו והמידע הועבר אל מפקדי חיל האוויר. לאחר בחינה מקיפה של הסדק הוחלט לקרקע את כל המערך עד להודעה חדשה

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר חמוש בטילי הלפייר בבסיס בדרום הארץ. GettyImages
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר/GettyImages

מפקד חיל האוויר החליט היום (שלישי) לקרקע את מערך מסוקי האפאצ'י בעקבות סדק שהתגלה ברוטור. הבוקר במהלך בדיקות שגרתיות שנערכו לאחד המסוקים התגלה סדק בלהב רוטור אחורי.

הטכנאי בטייסת דיווח על כך למפקדיו והמידע הועבר אל מפקדי חיל האוויר. לאחר בחינה מקיפה של הסדק הוחלט לקרקע את כל המערך עד להודעה חדשה.

בעקבות הממצאים הנחה מפקד חיל האוויר לערוך בדיקה מקיפה לכל המסוקים. קצין בכיר בצה"ל אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בשלב זה לא אותר סדק דומה בשאר המסוקים. הקצין הוסיף כי הקרקוע יימשך עד לתום החקירה. בחיל האוויר שיבחו את תפקודו של הטכנאי והדגישו כי מדובר בבדיקות שגרתיות.

בשנת 2005 רכש חיל האוויר מסוקי שרף (אפאצ'י-לונגבאו) חדשים ובאפריל באותה שנה נקלטו בטייסת שלושת מסוקי השרף הראשונים.

במלחמת לבנון השנייה ביצעה הטייסת מאות גיחות במשימות סיוע לכוחות צה"ל, ציד משגרי רקטות, תקיפת מטרות מחבלים, תקיפת תשתיות וליווי של מסוקי סער במשימותיהם בדרום לבנון. במהלך המלחמה איבדה הטייסת שני אנשי צוות אוויר ומסוק עקב כשל טכני.

המסוק איבד את הרוטור שלו במהלך טיסה בגובה 8,000 מטר מעל לבנון. אל"ם צביקה לופט וסרן תם פרקש נספו בתאונה. הטייסת לקחה חלק גם במבצע עופרת יצוקה ובמבצע עמוד ענן בגיחות תקיפה וגיחות סיוע לכוחות קרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully