וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: קצבת הנכים תעלה בכמה מאות ש' בלבד; מאות הפגינו בתל אביב

13.6.2017 / 20:31

לפי הערכות, מתווה שמחון ימליץ להעלות את קצבת הנכים רק ל-3,200 שקלים, אף שוועדת זליכה המליצה להעלות ל-4,000. נכים ותומכים במאבקם הפגינו בדרך נמיר בתל אביב וחסמו את האזור. זליכה: "זהו הקפיטליזם החזירי במלוא כיעורו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

כ-200 נכים ותומכים במאבקם להעלאת הקצבאות הפגינו הערב (שלישי) בצומת הרחובות דרך נמיר וארלוזורוב בתל אביב. ועדת שמחון לבחינת העלאת קצבאות הנכים עדיין לא הגישה את מסקנותיה, אך לפי ההערכות, המסקנות לא יכללו הגדלת כלל הקצבאות לגובה שכר המינימום אלא הוספת שירותים לנכים. לוואלה! NEWS נודע כי מתווה שמחון יכלול תוספת של ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות ולשירותים בדומה למתווה שהציג זליכה, בחמש פעימות בתוך חמש שנים.

עוד מסתמן כי העלאת קצבאות תיעשה באופן דיפרנציאלי, תוך בחינת מצבו האישי של כל נכה. קצבתם של בעלי הכנסה נמוכה תעלה כבר בתוך שנה ל-3,200 שקלים – תוספת של 700-500 שקלים והסיוע בדיור יעלה מ-770 שקלים לאלף שקלים. סעיף העלאת הקצבאות לבעלי הכנסה גבוהה עדיין נמצא בדיונים.

ועדת שמחון הוקמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש, יומיים לאחר שהוגשו מסקנות הצוות בראשות פרופ' ירון זליכה, בנוגע להעלאת הקצבאות לנכים. לפי מתווה זליכה, קצבת הנכות תעלה לסכום של 4,000 שקלים בארבע פעימות, סכום נמוך בהרבה מזה שדורשים הנכים, שחידשו מאז את מחאתם. ובינתיים יישום המלצות חדשות שיביאו לשינוי במצבם של הנכים מתעכב.

עוד בנושא:
מאות נכים הפגינו בתל אביב: "שביבי וכחלון יחיו מ-2,342 שקל"
קצבת הנכים תעלה ל-4,000 שקלים בחודש - שיחולקו לארבע פעימות
הנכים זועמים על תכנית כחלון: "שלא יגידו שאין כסף, הכול פוליטי"

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הסיוע בדיור צפוי לעלות לאלף שקלים. הפגנת הנכים בתל אביב, הערב/מאצ'י הוף

זליכה שגיבש את ההמלצות הראשוניות להעלאת קצבת הנכים הגיב למתווה שמחון המסתמן ואמר כי "זהו הקפיטליזם החזירי במלוא כיעורו מבית מדרשם של קברניטי המדיניות הכלכלית שהכפילה את מחירי הדיור, מוטטה את הצמיחה לנפש ויצרה דור אבוד של זוגות צעירים"

בשבוע שעבר הגישו ארגוני נכים עתירה לבג"ץ נגד שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ והמוסד לביטוח הלאומי, בדרישה להשוות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. בעתירה נכתב כי "זה שנים, חודשים ושבועות נמשכת מחאת הנכים, כולל שביתת רעב מתמשכת ואיש מן הרשויות אינו נוקף אצבע לתיקון העוול.

"כמנהגן מאז ומתמיד, ממשיכות רשויות המדינה גם היום, חרף זעקת ציבור האנשים עם מוגבלות, לעסוק בהקמת ועדות, במינוי מומחים, באימוץ החלטות ודחייתן, במינוי ועדות חדשות ובסופו של יום, בדחיית הקץ לתקופות בלתי מוגבלות, תוך גרימת ביזוי נמשך של ציבור זה ורמיסת כבודו ככלל, ושל יחידיו כפרטים", הוסיפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הנכים בתל אביב, הערב/מאצ'י הוף

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אמר כי "לצערי ולאכזבתי השר 'החברתי' משה כחלון זרק את הנכים לחסדיו של ראש הממשלה אשר מחליט לא להחליט. השמועות על ההמלצות של שמחון המסתמנות הן ההוכחה כי בעיני שר האוצר הנכים הם פשוט פסולת, אחרת היה מתערב ולא מאפשר לזה לקרות. כולי תקווה כי בג"ץ יתמוך במאבקנו להעלות את גובה הקצבה לשכר המינימום. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח עד שציבור הנכים יוכל להתקיים בכבוד".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שניסה לקדם את חוק השוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום אמר היום לפני ההפגנה כי "זליכה ייסר את הנכים בשוטים ושמחון ייסר אותם בעקרבים". לדבריו, "ראש הממשלה ושר האוצר משקרים לציבור הנכים ומוכרים לו ועדות במקום פתרונות אמתיים למצוקת העוני והאומללות שגוזרות הקצבה הקיימת על יותר מרבע מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל".

ח"כ איציק שמולי אמר על ההחלטה להעלות את קצבאות הנכים בכמה מאות שקלים בלבד: "המלצות שמחון הן לעג לרש ויריקה בפרצופם של הנכים שמפגינים כבר חודשים ארוכים על הזכות לחיות בכבוד. ראש הממשלה פשוט מקרקס את החלטת שר האוצר ובמקום דום שתיקה, אני קורא לכחלון להיאבק ואם צריך גם לזעזע את הממשלה".

(עדכון ראשון: 17:01)

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף
מחאת הנכים בתל אביב, היום/מאצ'י הוף
הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
"המלצות שמחון הן לעג לרש". תל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully