וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בריטניה מסתירה מידע על חושף שחיתות שחוסל בהוראת פוטין

האתר "באזפיד" דיווח שגורמים אמריקניים העבירו ללונדון מידע מבוסס על כך שאיש העסקים אלכסנדר פרפיליצ'ני הורעל בפריז ב-2012 בידיעת הקרמלין. צעירה שעמה נפגש לפני מותו סיפרה: "הוא היה לחוץ, רעדו לו הידיים". סיבת מותו הרשמית טרם נקבעה

צילום: רויטרס

ממשלת בריטניה מסתירה מידע על כך שאיש עסקים רוסי שחשף מעשי שחיתות בקרמלין חוסל בהוראה ישירה של הנשיא ולדימיר פוטין – כך דיווח האתר "באזפיד", שהתבסס על גורמי מודיעין אמריקניים וגורמים רשמיים בארצות הברית, בבריטניה ובצרפת, ועל צעירה מאוקראינה שבילתה עמו בימיו האחרונים.

אלכסנדר פרפיליצ'ני, שספג איומים על חייו מאז נמלט לבריטניה, נמצא מת מחוץ לביתו בסרי אחרי ששב מביקור מסתורי בפריז ב-2012. לפי הדיווח, על אף שנמצאו עקבות של חומר רעיל בקיבתו, משטרת בריטניה התעקשה כי אין חשד לפלילים והממשלה אף השתמשה בסמכויותיה הביטחוניות כדי למנוע העברת מידע חיוני לחקירת סיבת מותו, שעדיין לא הסתיימה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה הכלכלית בסנט פטרסבורג, 2 ביוני 2017. רויטרס
יריביו נעלמו בנסיבות מסתוריות. פוטין/רויטרס

לפי הדיווח, סוכנים אמריקנים העבירו מידע משמעותי לסוכנות הביון הבריטית MI6, שהצביעה על כך שפרפיליצ'ני ככל הנראה "חוסל בהוראת פוטין או מקורביו" ותקפו את משטרת בריטניה על כך שהיא משבשת את החקירה. דוח מסווג על כך שחובר בשנה שעברה על ידי לשכתו של ראש קהילת המודיעין קבע "בביטחון רב" כי ההתנקשות אושרה בידי נשיא רוסיה, שרבים מיריביו ומתנגדיו נפצעו או איבדו את חייהם בנסיבות מסתוריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עוד נטען כי משטרת צרפת חוקרת את מותו של פרפיליצ'ני כמקרה רצח, אך משטרת בריטניה לא משתפת עמה פעולה. ואולם, גם היא, כמו משטרת בריטניה, לא תשאלה את אותה צעירה, שהייתה בת 22 אז. "חשתי שהוא לחוץ", סיפרה אלמירה מדיינסקה. לדבריה, הוא יצא מחוץ למלון כדי לקבל שיחות טלפון מסתוריות שככל הנראה הפחידו אותו. "הידיים שלו רעדו והוא שתה הרבה יין".

השניים נפגשו ב-8 בנובמבר באותה שנה, אך פרפיליצ'ני שהה בפריז גם יומיים קודם לכן כשעד עתה לא ידוע היכן שהה או עם מי שוחח ונפגש באותו פרק זמן. יומיים לאחר מכן, ב-10 בנובמבר, הוא נמצא מת בביתו בבריטניה.

אלמירה מדיינסקה, צעירה אוקראינית שניהלה רומן עם איש עסקים רוסי שחוסל לפי החשד בהוראת פוטין. אינסטגרם, צילום מסך
"הידיים שלו רעדו". מדיינסקה/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully