וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף את מדינות המפרץ: הבידוד של קטאר – כמו עונש מוות

13.6.2017 / 13:07

נשיא טורקיה יצא שוב להגנת הנסיכות ששכנותיה מטילות עליה מצור בטענה כי היא תומכת בטרור ומקורבת לאיראן: "זה נוגד את ערכי האסלאם, על ערב הסעודית לפתור את המשבר". שר החוץ הסעודי: "מוכנים לשלוח סיוע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (שלישי) לסלמאן מלך ערב הסעודית לפתור את המשבר עם קטאר, שממנה ניתקה הממלכה יחד עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות את היחסים. בדברים שאמר בפני מפלגת השלטון בפרלמנט באנקרה, אמר ארדואן כי ההחלטה לבודד את הנסיכות היא כמו "עונש מוות" וכי היא "לא אנושית נוגדת את ערכי האסלאם".

טורקיה התייצבה לצד קטאר מאז פרוץ המשבר בשבוע שעבר, שבמסגרתו ניתקו שכנותיה של הנסיכות הקטנה את היחסים עמה ואת הקשרים הכלכליים. ארדואן אישר גם חוק שקודם עוד בטרם המשבר שיאפשר שליחת חיילים לבסיס הטורקי בקטאר. גם איראן נעתרה לבקשת העזרה של קטאר, ושלחה אליה מטוסי סיוע עם מזון.

לקריאה נוספת על המשבר
שר החוץ הקטארי: "אין לנו מושג מדוע מדינות ערב ניתקו עמנו יחסים"
שוברת את המצור: איראן שולחת מטוסים עם מזון לקטאר

נשיא טורקיה ארדואן בהלוויית גנרל שנהרג בהתרסקות מסוק, יוני 2017. רויטרס
עומד לצדה של קטאר. ארדואן/רויטרס

לדברי ארדואן, "קטאר נקטה את העמדה התקיפה ביותר נגד ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' לצד טורקיה. פגיעה בקטאר דרך קמפיין של הכפשה לא משרתת שום מטרה". הוא הוסיף כי הוא יקיים שיחת ועידה היום עם אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני ועם נשיא צרפת עמנואל מקרון כדי לדון בהתפתחויות האחרונות. נשיא טורקיה אמור לשוחח על הנושא בימים הקרובים גם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהאשים את קטאר במימון טרור ותמך במהלך לבידודה.

בתגובה לביקורת נגד הממלכה, אמר שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר כי ארצו מוכנה להעביר מזון וסיוע רפואי לקטאר. הוא אמר כי המהלך של ריאד הוא "חרם" ולא "מצור" והצדיק אותו בתור "זכות ריבונית" של ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully