וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון פינת פיונגיאנג: כששריו של טראמפ התחרו על חנופה אליו

13.6.2017 / 11:25

נשיא ארה"ב קיים ישיבה ביזארית במיוחד, שבה התפאר בהישגיו -שלא היו - וחייך כששמע את בכירי ממשלו משבחים ומהללים אותו. "אנחנו מודים לך על ההזדמנות והתברכנו לשרת את האג'נדה שלך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים אתמול (שני) ישיבת קבינט מלאה ראשונה, ושלא במפתיע, היא הייתה מוזרה. מוזרה מאוד. לרוב, ישיבות מסוג אלו מסתכמות בכמה תמונות והצהרה קצרה של הנשיא, ולאחר מכן שאלות של כתבים.

בתחילה התרברב טראמפ בהצלחותיו – בעיניו, לפחות – במשך 143 הימים הראשונים שלו בבית הלבן והצהיר: "מעולם לא היה נשיא – עם כמה יוצאי דופן – שהעביר יותר חוקים ועשה יותר דברים ממני". פרט לסתירה הלוגית בדבריו, טראמפ גם לא קידם ממש חקיקה אמיתית, אלא רק חתם על שורת צווים נשיאותיים, שהמרכזי שבהם - צו ההגירה - מוקפא ועומד לפתחו של בית המשפט העליון. רפורמות אחרות, כמו ביטול "אובמה-קר" ובניית החומה, תקועות בקונגרס.

לקריאה נוספת בנושא
מקורב לטראמפ: הנשיא שוקל לפטר החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה
גם הדלפה היא חלק מהמשחק: מאחורי חשיפת המודיעין של טראמפ

נשיא ארה"ב טראמפ בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ בישיבת הקבינט, אתמול/רויטרס

בהמשך, הדיון הפך למוזר עוד יותר - כל שר ונושא תפקיד רשמי בממשל הציג את עצמו, ושיבח את טראמפ, שנראה מחויך ומרוצה. הגדיל לעשות ראש הסגל של הבית הלבן, ריינס פרייבוס, ששיבח את הנשיא משל היה המנהיג של מדינה כמו קוריאה הצפונית. "אנחנו מודים לך על ההזדמנות והתברכנו לשרת את האג'נדה שלך", אמר.

סגן הנשיא מייק פנס, שהתחיל בסבב החנופה, אמר כי "הזכות הגדולה ביותר שניתנה לי בחיי היא לשרת כסגן של נשיא המקיים את הבטחותיו". התובע הכללי ג'ף סשנז, שיעיד הערב בוועידת המודיעין של הסנאט בתגובה לעדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, אמר: "נהדר כל כך להיות כאן". בשבוע שעבר דווח כי התובע הכללי הציע את התפטרותו לאחרונה.

"אני מוריד את הכובע בפניך", אמר שר האנרגיה ריק פרי, ששיבח את טראמפ על כך שפרש מהסכם האקלים למורת רוחה של הקהילה הבינלאומית ובעלות בריתה של ארצות הברית. השגרירה באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי "זה עידן חדש באו"ם. אני חושבת שהקהילה הבינלאומית יודעת שחזרנו".

יועציו של טראמפ, סטיב באנון וג'ראד קושנר, בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
יועציו של הנשיא, קושנר ובאנון, בישיבת הקבינט/רויטרס

הישיבה הביזארית זכתה ללעג מצד כלי התקשורת וחברי קונגרס. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסאנט, צ'אק שומר, אחד ממבקריו הבולטים של הנשיא, חיקה בזלזול את הישיבה כשכינס את אנשי הצוות שלו, ואלו חיקו את דבריהם של בכירי הממשל. "פגישה נהדרת עם הצוות הטוב ביותר בהיסטוריה של העולם", כתב שומר בטוויטר, בסגנון הדומה לציוציו של טראמפ.

צ'אק שומר התקנא בטראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully