וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 24 שנה: רמלה בוחרת מי יחליף את ראש העירייה המיתולוגי

13.6.2017 / 7:38

57 אלף תושבים יצביעו על זהות יורשו של יואל לביא בראשות העירייה, שפרש לאחר 24 שנים בתפקיד. המועמדים מוטי יצחקי, מיכאל וידל ועדי שטרנברג הביעו חשש מ"עסקנות" לצד "דאגה לעתיד העיר"

המועמדים לראשות העיר רמלה לאחר שראש העיר יואל לביא הודיע על פרישתו, 22 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
57 אלף תושבים בוחרים ראש עיר. כרזות בחירות של המועמדים וידל ושטרנברג/ראובן קסטרו

בעיר רמלה ייערכו היום (שלישי) בחירות מיוחדות לראשות העירייה, כשעל כסאו של ראש העיר יואל לביא שפרש לפני כחצי שנה מתמודדים שלושה: ראש העיר בפועל מוטי יצחקי, חבר המועצה מיכאל וידל, ועדי שטרנברג, שבעברו שימש מנכ"ל תאגיד המים האזורי. נראה שאין מועמד שסיכוייו טובים בהרבה משל מתחריו וההערכה היא שעד לשעות האחרונות המתח יהיה בשיאו ברחובות העיר. המנצח צפוי לכהן בתפקיד מעט פחות משנה וחצי, עד לבחירות ברשויות המקומיות שאמורות להתקיים באוקטובר 2018.

ראש העיר הקודם לביא התפטר מתפקידו לאחר 24 שנים ובתום חמש קדנציות רצופות. לביא היה אחד מראשי הערים הוותיקים בישראל וכיהן בתפקיד מאז שנת 1993. כבר לפני כחצי שנה הודיע לביא כי בכוונתו לפרוש ובעיר החלו להיערך לבחירות. בפברואר אף נערכה לו מסיבת פרידה, אך רק בחודש שעבר הגיש לביא מכתב התפטרות לשר הפנים אריה דרעי.

כ-57 אלף תושבי רמלה בעלי זכות בחירה צפויים להגיע במהלך היום לאחת מ-95 קלפיות ברחבי העיר, שיהיו פתוחות בין השעות 7:00-22:00. ברמלה לא הוכרז יום שבתון בשל הבחירות וניסיון העבר ברשויות אחרות מלמד כי בבחירות מיוחדות לראשות העיר שיעור ההצבעה לרוב נמוך יותר. לפיכך, ייתכן מצב שכמה מאות קולות עשויים להכריע את הכף.

מועמד לראשות עיריית רמלה מוטי יצחקי. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"קו שבר בין פוליטיקה מתקדמת לעסקנות רדודה". יצחקי ואוהד מקומי/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

מערכת הבחירות אמנם החלה עם ארבעה מועמדים, אך רק שלושה הגיעו אל קו הסיום. חבר המועצה יחיאל ניזרי הכריז לאחרונה על חבירתו לראש העיר בפועל, המועמד מוטי יצחקי. בין יצחקי למועמד מיכאל וידל שוררת יריבות מפלגתית – שניהם חברי ליכוד ושניהם טענו כי זכו לתמיכת המפלגה בבחירות. אולם, וידל זכה בפועל בתמיכה הרשמית של המפלגה. יצחקי עתר במהלך הקמפיין לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה למנוע מווידל להציג את עצמו כמועמד המפלגה, אך בקשתו נדחתה.

יצחקי, מקורבו וסגנו לשעבר של יואל לביא, עקץ את וידל בשיחה עם וואלה! NEWS בשל מה שכינה "מעורבות מטרידה של גורמים זרים". לדבריו, "הבחירות הללו הן אולי קו השבר שבין פוליטיקה מתקדמת שרואה את השירות לאזרח כמטרה וכיעד העיקרי, לבין בחירות מהסוג הישן שבה חילקו את העיר לכל דיכפין, ברית של עסקנות רדודה מהסוג שמביא מיכאל וידל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מועמד לראשות עיריית רמלה מוטי יצחקי ויחיאל ניזרי שהביע בו תמיכה. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
"עיר מעורבת זקוקה למנהיגות מסורה". יצחקי וניזרי/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

עוד אמר יצחקי כי "נראה שהמכנה המשותף הוא הרצון להחליש את רמלה ולמנוע ממנה מלהמשיך ולהוביל את האזור כולו. רמלה עומדת להיות מוקד לאומי בכל מה שקשור להשבחת נכסים ולפינוי בינוי. יש לעיר תכניות מסודרות והיא נמצאת ברמה אחת מעל לכל שכנותיה. עיר מעורבת זקוקה למנהיגות מנוסה, שקולה ואחראית שיודעת לשים את הפוליטיקה בצד ואת השירות המוניציפאלי המקצועי במרכז".

כאמור, חבר המועצה ניזרי הודיע ביום שישי שעבר על תמיכתו ביצחקי ובכך הגדיל מאוד את סיכויו לנצח. לדבריו, "כולם יודעים שהקרב הגדול הוא בין מוטי יצחקי לבין מי שהתמודד פעם אחר פעם והפסיד, וידל. כל קול למועמד אחר מסכן את העתיד של העיר ואת העתיד של כל אחת ואחד מתושביה".

מועמד לראשות עיריית רמלה מיכאל וידל וראש הממשלה בנימין נתניהו. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
זכה לתמיכה רשמית של הליכוד. וידל וראש הממשלה נתניהו/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

וידל עצמו התייחס למצבה הקריטי של העיר, לדבריו, ביום ההליכה לקלפי. "הגירעון המצטבר בקופת העירייה עומד על מאות מיליוני שקלים וכלל התשתיות בעיר זקוקות לשדרוג מידי", אמר. "העיר יכולה לשקוע או שהיא יכולה לשגשג. רמלה זקוקה היום, יותר מכל, לתמיכה ממשלתית רחבה ולתקציבים מהמשרדים השונים. כלל המפלגות הגדולות, הליכוד, ישראל ביתנו וש"ס תומכות בי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו הביע תמיכתו בי והבטיח כי הוא וכלל שרי הליכוד ירתמו לטובת התכניות הרבות שהצגתי לעיר".

לדברי וידל מטה הבחירות שלו עבד "לילות כימים" וערוך "עד קצה גבול היכולת במטרה להניע את 15 אלף התומכים הרשומים שיש לנו במערכת. "יחד נוביל את העיר למקום שבו היא ראויה להיות ונספק לתושבים את השירות שמגיע להם", אמר. הוא הוסיף כי פעילי המטה "הונחו להתנהג בהתאם ולשמור על הוגנות וכללי משחק דמוקרטיים - לא להיגרר לפרובוקציות שאחרים ינסו לעורר". עוד אמר וידל כי הבחירות הן "חגיגה לדמוקרטיה וצריך לכבד את התושבים שיעשו את הבחירה שלהם, החשובה ביותר לעתידם, בצורה שקטה ובטוחה. כי בכל זאת, אחרי הבחירות, אני מתכוון להיות ראש עיר של כולם".

מועמד לראשות עיריית רמלה מיכאל וידל ופעילי מטהו. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"צריך לכבד את התושבים". וידל ותומכים/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

עדי שטרנברג, המועמד השלישי, אמר כי ישנה חשיבות רבה בהובלת העיר ללא השפעתם של עסקנים שלטענתו יצעידו אותה לאחור. "הבחירות האלו חשובות ביותר ויכריעו לאן פניה של העיר רמלה בשנים הקרובות, האם העיר תמשיך לצעוד קדימה, או תצעד לאחור בהובלת העסקנים הוותיקים של העיר", הוסיף. לדבריו, הוא מרגיש את "גלי האהדה מתושבי העיר" וחש ב"תחושה של שינוי באוויר". שטרנברג הוסיף כי בכוונתו "להוביל את רמלה לשגשוג ולפריחה" וכי יעמיד את ניסיונו בשירות הציבורי לטובת קידום העיר ותושביה. "אמשיך להיות אוזן קשבת לתושבים וכתובת לפתרון צרכיהם ומצוקותיהם של התושבים. אני מאחל לתושבי רמלה יום של בחירות טובות, למען עתידה של העיר", סיכם.

היום יתקיימו גם הבחירות המיוחדות לראשות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, זאת בעקבות מותו של אלוף (מיל') פינקי זוארץ, שנבחר לראשות המועצה ב-2013. ברחבי המושבות במועצה המקומית יפעלו 15 קלפיות שבהן יוכלו להצביע יותר מעשרת אלפים בעלי זכות בחירה. כדי להיבחר, יצטרך המועמד הזוכה לגרוף לפחות 40% מהקולות הכשרים. למרוץ הגישו מועמדות איתי ויסברג, רם פיין ושלמה סלמה.

מועמד לראשות עיריית רמלה עדי שטרנברג. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"בחירות על עתידה של העיר". שטרנברג ותומכים/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם
מועמד לראשות עיריית רמלה עדי שטרנברג. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"אוזן קשבת". שטרנברג ותומכים/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully