וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אלימות בכיתה ג': התלמידים לא הולכים לבי"ס יותר משבוע

13.6.2017 / 8:09

הורי התלמידים בבית ספר בעמק חפר הודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים עד שהתלמיד יורחק. "נוהג להכות את התלמידים, ולסחוט מהם כסף וממתקים", סיפר אחד ההורים. משרד החינוך: "פועלים לפתרון"

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"תלמידות שילמו לו כסף מדי שבוע כדי שלא יכה אותן"/ראובן קסטרו

תלמידי כיתה ג' בבית הספר היסודי במועצה המקומית עמק חפר שבשרון לא הולכים כבר יותר משבוע ימים לבית הספר – וזאת במחאה על אי העברתו מבית הספר של תלמיד אליו נקשרים כמה מעשי אלימות מילולית ופיזית כלפי שאר תלמידי הכתה.

אביו של אחד התלמידים שהחליט שלא לשלוח את בנו אל בית הספר סיפר, "מעשי האלימות של התלמיד פגעו בלא מעט תלמידים, חלקם אף גרמו לפציעות של תלמידים". על פי האב, ריבוי האירועים האלימים הביאו את ההורים לדרוש בתוקף את הרחק התלמיד. "אחד השיאים היה כשתלמידות בכיתה שילמו לתלמיד סכום כסף מדי שבוע, בתמורה שלא יציק ויכה אותן". במקרה אחר אב שם לב שבתו מתנהגת באופן מוזר, וגילה שאותו תלמיד סוחט את בתו באיומים בתמורה לכך שתביא לו ממתקים מדי יום". ההורים טוענים שאותו תלמיד נשך תלמידים, השליך לעברם אבנים וכסאות, איים עליהם עם מספריים וקילל מורה.

עוד בוואלה! NEWS:
מיי למפלגתה: "הכנסתי אותנו לבלגן הזה, ואוציא אותנו ממנו"
יריבו הגדול של פוטין לוואלה! NEWS: "התערבות בבחירות בישראל? שמעתי דברים"
החשמלאי והאחות במשלחת הכנסת בניו יורק: העלות - 150 אלף שקל

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"מעשי האלימות פגעו בלא מעט תלמידים"/ראובן קסטרו

ההורים השובתים קשרו קשר ישיר בין התנהגותו החריגה של הילד, להתנהגותם האלימה של הוריו. לטענת ההורים, הוריו של התלמיד מתנהגים בצורה בוטה ואלימה נגד תלמידי הכיתה וצוות בית הספר. לאחרונה אמו של התלמיד התפרצה לכיתה במהלך שיעור, תקפה מילולית את המורה, דחפה בכעס שולחן ופגעה באצבעות תלמידה בכיתה שהופנתה לטיפול רפואי. אמו של התלמיד הורחקה מבית הספר בצו משטרה. במקרה אחר, אביו של התלמיד תקף את מנהל בית הספר והורחק גם הוא בצו משטרה. בחודש שעבר במהלך מדורת ל"ג בעומר, התפתח עימות קשה בין אחד ההורים להוריו של הילד המכה שמעט התדרדר לאלימות.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר לשר החינוך נפתלי בנט כתבו הורי התלמידים: "האלימות גרמה לחלק מהתלמידים פציעות פיזיות ברמות שונות ופגיעות נפשיות שגררו טיפול נפשי". לאחר שורת אירועים אלימים אלו, והפגישות של נציגי ההורים עם צוות ממערכת החינוך ומועצת עמק חפר החליטו הוריו של הילד האלים להוציא אותו מבית הספר לאלתר ולהעבירו לבית ספר אחר. בפועל התברר, שהילד האלים נשאר בביתו יותר מחודש וחצי, ולא שולב במסגרת חלופית. משפחתו דרשה ממשרד החינוך להחזירו לבית הספר, וכתגובה לחזרתו של התלמיד פתחו ההורים בשביתה.

משרד החינוך מסר בתגובה: "גורמי המקצוע במשרד פועלים באופן נמרץ כדי להגיע לפתרון מיטבי עבור כלל תלמידי הכיתה, בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים".

עו"ד אראל גלבוע, בשם הוריו של הילד אליו יוחסו מקרי האלימות, מסר בתגובה: "הילד הוא הקורבן בסיפור זה. הוא זה שעבר התעללות קשה שהייתה כרוכה בסחיטה, איומים, התעללות פיזית וחרם. המשפחה עירבה בנושא את התקשורת והעלתה את מסכת ההתעללות שעובר בנם. בחלוף יותר משבוע ממשיכים ההורים, המונהגים על ידי קבוצה, הנוהגת באגרסיביות כלפי המשפחה, להפר ברגל גסה את חוק לימוד חובה: הם ממשיכים לא לשולח את ילדיהם לבית הספר. אני דורש ממנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע מהורים המונעים משיקולים זרים לנהל את בית הספר".

פרסום הכתבה עורר הדים במועצת עמק חפר וגורמים מקומיים החליטו לפנות אל שני הצדדים בניסיון לגשר ולפתור את המשבר הקשה שהובילו את ההורים לנקוט בצעדים אלו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully