וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי למפלגתה: "הכנסתי אותנו לבלגן הזה, ואוציא אותנו ממנו"

ראשת ממשלת בריטניה התנצלה בפני חברי מפלגתה על הקדמת הבחירות ועל כישלונה. בפגישה עם כמה חברי פרלמנט, הוסיפה תרזה מיי כי תשרת אותם "כל עוד הם ירצו בכך". היא לעגה ליריבה קורבין וטענה שהוא חסר יכולת

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ראשת ממשלה בריטניה תרזה מיי התנצלה היום (שני) בפני חברי מפלגתה השמרנית על כישלונה בבחירות ואמרה להם כי "אני הכנסתי אותנו לבלגן הזה ואני אוציא אותנו ממנו". בפגישה עם כמה חברי פרלמנט, אמרה ראשת הממשלה כי היא תשרת אותם "כל עוד הם ירצו בכך".

מיי התקבלה במחיאות כפיים בתחילת הפגישה. אחד מחברי הפרלמנט מסר ל-BBC כי היא נראתה מלאת חרטה וכנה אך לא התחננה לסליחת הקהל. לפי דיווחים על הפגישה, שנמשכה כ-90 דקות, היא קיבלה אחריות על הקדמת הבחירות ועל התוצאות, שהובילו את מיי לאבד את הרוב בפרלמנט.

במהלך הקמפיין מיתגה את עצמה מיי כמנהיגה היחידה שיכולה לעמוד בראש המשא ומתן על ה"ברקזיט", שיעצב את דמותה של הממלכה המאוחדת ושל הכלכלה שלה. בפגישה עם המחוקקים הכירה מיי בחשיבותו של קונצנזוס רחב עבור ה"ברקזיט" והבטיחה כי תקשיב לכל הדעות במפלגתה בסוגיה.

לקריאה נוספת:
בשל המשבר הפוליטי בבריטניה: נדחה נאומה של המלכה בפרלמנט
בריטניה: מיי רודפת אחרי הצפון אירים - וקורבין מתכונן לבחירות נוספות
"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה על מיי; יועציה הבכירים התפטרו

תרזה מיי 12 ביוני 2017. רויטרס
"אשרת אתכם ככל שתרצו". תרזה מיי/רויטרס

היא לעגה בדבריה למנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין הסוציאליסט, וטענה כי הוא חסר יכולת ולא מציאותי, אף שהוא הצליח לסחוף את קולות הצעירים ולסכל את הרוב של השמרנים בפרלמנט. מיי מתכננת פרישה מהירה מהאיחוד האירופי, שתכלול נסיגה מהשוק היחיד של אירופה ומאיחוד המכסים וכן הגבלות על הגירה מהאיחוד.

מוקדם יותר היום דווח כי בעקבות המשבר הפוליטי המקשה על מיי להרכיב ממשלה חדשה יידחה נאום המלכה, המשמש מעין הצבעת אמון בפרלמנט. מפלגת הלייבור, שמנהיגה קורבין עדיין סבור כי הוא יכול להקים ממשלה, מסרה כי העיכוב מצביע על "כאוס" אצל השמרנים.

אתמול השלימה מיי את הרכבת הממשלה שלה, עם מעט מאוד שינויים, אחד מהם היה מינויו של מייקל גוב - שהיה אחד מיריביה - לשר להגנת הסביבה. השרים הבכירים שמרו על מושביהם, בהם שר החוץ בוריס ג'ונסון. אתמול הוא קרא לחברי מפלגתה של מיי להתאחד סביבה ברקע הביקורת הנוקבת על הישגיה בבחירות. ג'ונסון, שנתפס כמועמד המוביל להחליפה, הכחיש כל כוונה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully