וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלאי והאחות במשלחת הכנסת בניו יורק: העלות - 150 אלף שקל

12.6.2017 / 20:47

משלחת חברי כנסת ועובדי המשכן נסעה להשתתף במצעד תמיכה בישראל שהתקיים בארצות הברית. הנסיעה עוררה תמיהה, עקב הצטרפות תשעה עובדים, שאינם נושאים בתפקיד ייצוגי. דובר הכנסת: "הדבר הביא להוזלת העלויות"

צעדה בניו יורק למען ישראל. רויטרס
אין ראויים יותר וראויים פחות לייצג את הכנסת". הצעדה בניו יורק/רויטרס

הכנסת שילמה כ-150 אלף שקלים על נסיעה של ארבעה חברי כנסת ותשעה עובדים זוטרים למצעד תמיכה בישראל שהתקיים בשבוע שעבר בניו יורק. הנסיעה שארכה כחמישה ימים עוררה תהיות בכנסת בשל הצטרפות העובדים.

בנסיעה השתתפו יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ יואב קיש (הליכוד), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני). אליהם הצטרפו מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, ראש המטה של יו"ר הכנסת ערן סידיס ותשעה עובדים זוטרים שצורפו כהטבה במימון הכנסת. ברשימת העובדים נכללו: חשמלאי, אחות במרפאת הכנסת, האחראי על המאבטחים, ראש אגף הטקסים, עוזר המנכ"ל, עוזר הפקה ועובד מחלקת החשבות.

במענה לשאלת וואלה! NEWS נמסר מטעם הכנסת כי "אומדן העלויות העיקריות של כלל המשלחת - טיסה, מלון ואש"ל - הוא כ-43 אלף דולר". עם זאת, צוין כי "בהשוואה, עלות אותה משלחת בשנים קודמות עלתה לכנסת יותר כ-65,000 דולר בממוצע" (יותר מ-200 אלף שקלים-י"א).

עוד בוואלה! NEWS:
תאריך השחרור של אזריה מצה"ל מתקרב; הערכה: יועבר למעצר בית
דיווח: "המידע שטראמפ מסר לרוסיה – חדירה ישראלית למחשבי דאעש"
קריאות בוז והצדעה במועל יד לבנט: "לברגותי הייתם נותנים לדבר"

צעדה בניו יורק למען ישראל. רויטרס
משלחות קודמות עלו יותר. הצעדה בניו יורק/רויטרס

דובר הכנסת יותם יקיר מסר בתגובה כי "מצעד ההצדעה והתמיכה בישראל בניו יורק הוא אירוע שנתי מרכזי ומשמעותי ומדי שנה שולחת הכנסת משלחת להשתתף באירוע זה. מנכ"ל הכנסת התעקש השנה שבמשלחת ייטלו חלק גם עובדי כנסת מצטיינים שלעיתים נדירות זוכים לייצג את הכנסת ולא רק חברי כנסת כבעבר. לשמחתנו, הדבר הוביל לעלויות מופחתות היות והעובדים, להבדיל מהח"כים הזכאים לטיסה במחלקת העסקים, טסים במחלקת תיירים מוזלת".

יקיר הוסיף כי הנסיעה "הועשרה בלוח זמנים של השתלמות מקצועית, פגישות עם מושל ניו יורק, מפגש במועצת העיר ניו יורק, מפגשים בקהילות היהודיות. אנו דוחים בתוקף כל ניסיון ליצור מצג שווא שלפיו יש שראויים יותר ויש שראויים פחות לייצג את הכנסת ואת מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully