וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מזהיר את ישראל: הפסקת החשמל לרצועה - מסוכנת והרסנית

הארגון הפלסטיני תקף את החלטת הקבינט לעצור את אספקת החשמל לעזה לבקשת יו"ר הרשות הפלסטנית אבו מאזן. לדבריו, זה יכול להוביל להידרדרות במצב "עד כדי פיצוץ". חברת החשמל הפלסטינית: גם מצרים הודיעה כי תנתק את החשמל

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, אדריאן הרבשטיין, שי מכלוף עריכת וידאו: ניר חן

חמאס הזהיר היום (שני) כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה לבקשת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן היא "מסוכנת וקטסטרופלית" וכי היא תשפיע על החיים ברצועה. עבד א-לטיף אל-קנוע, דובר מטעם הארגון, אמר כי ההחלטה עלולה לדרדר את המצב "עד כדי פיצוץ".

דובר חמאס אמר עוד כי האחראי למצב הוא "האויב הישראלי המטיל מצור על רצועת עזה, ואבו מאזן המשלים את המצור של הכיבוש". חברת החשמל בעזה קיבלה התראה ממצרים שלפיה היא עלולה להצטרף למהלך ולנתק גם היא את האספקה בכל רגע.

הלילה קיים הקבינט ישיבה שעסקה במשבר החשמל בעזה, בעקבות החלטת אבו מאזן לקצץ את המימון לרצועה כדי ללחוץ על חמאס. שרי הקבינט קיבלו את המלצת צה"ל להיענות לבקשתו של יו"ר הרשות ולצמצם את הספקת החשמל לרצועה, שתושביה זכו גם כך לארבע שעות של חשמל ביום בלבד.

לקריאה נוספת בנושא
בהתאם להמלצת צה"ל: הקבינט החליט לצמצם את אספקת החשמל לעזה
ישראל מאותתת לחמאס: הימנעו מהחרפת המתיחות בגבול הרצועה

פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
מזהירים מהסלמה במצב. אנשי חמאס ברפיח/AP

ההחלטה מגיעה בצל מתיחות הולכת וגוברת בגבול רצועת עזה. בשבועות האחרונים נערכו הפגנות בסמוך לגבול, ובסוף השבוע האחרון אף נהרג מפגין בן 35 מירי כוחות צה"ל בצפון הרצועה ולפחות 16 נוספים נפצעו. בהפרת סדר אלימה נוספת בתחילת השבוע נפצעו שניים מירי של כוחות צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "לא יכול להיות שחמאס גובה מסים מתושבי עזה, ואלה הולכים למנהרות ורקטות - ולא לפיתוח עזה או משק חשמל ומשק המים". לדבריו, בכינוס פתיחה של שדולת חזון מדיני לרצועת עזה של ח"כ חיים ילין בכנסת, "זו הפעם הראשונה שבתוך האוכלוסיה בעזה יש מודעות לכך שהמשבר האחרון הוא לא קשור לישראל, אלא למאבק בין פתח לחמאס או למאבקים פנימיים אחרים".

בסוף החודש שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, כי ישראל תפחית בהדרגה את אספקת החשמל לרצועת עזה בתקופה הקרובה. זאת, בשל חוסר הסכמה בין הרשות הפלסטינית וחמאס על מימון עלויות החשמל. בריאיון לרשת BBC בערבית אמר מרדכי כי "ישראל תאלץ להפחית את החשמל לרצועת עזה".

הוא הוסיף כי "למרבה הצער חמאס לוקח מדי חודש מאה מיליון שקל מהעם ברצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית". לדבריו, "הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון. ישראל היא היחידה שמספקת חשמל לרצועה. זה אומר שרצועת עזה תלויה לגמרי בתחום החשמל בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully