וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על חוק עמותות חדש: "הזרמת כסף זר בלי הגבלה לא תקינה"

12.6.2017 / 16:24

ראש הממשלה הסביר בישיבת סיעת הליכוד על חוק השקיפות החדש שהוא מקדם שיאסור לחלוטין תרומות של מדינות זרות לעמותות ישראליות. "חוק העמותות הקודם לא מספיק". בנוסף לכך, אמר כי סיעתו תקדם את חוק הלאום להצבעה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לקידום חוק העמותות החדש שיאסור לחלוטין תרומות של מדינות זרות לעמותות ישראליות. "אין אצלנו מגבלה של הזרמת כסף לתוך כל מיני עמותות שבין השאר מכפישות את חיילי צה"ל על לא עוול בכפם", אמר. "אנחנו אמנם העברנו חוק עמותות שמגביר את השקיפות, אבל המצב שבו אפשר להזרים כסף זר-ממשלתי ללא הגבלה הוא מצב שלדעתי איננו תקין".

נתניהו הוסיף כי מדינות רבות חרדות מהתערבות חיצונית בענייניהן: "זה דבר שהוא מאוד עוצמתי בימים אלה, ומדינת ישראל בוודאי צריכה לבחון מחדש את הנושא הזה". לכן, הסביר כי ביקש מהשר יריב לוין קידום הצעת חוק חדשה "שיטפל בשאלה הזאת בצורה מבוקרת ובצורה אחראית והוא יטפל בה. כי עד היום חוק העמותות שהעברנו אותו נוגע לשאלה של שקיפות שהיא חשובה בפני עצמה אבל לדעתי היא לא מספיקה".

לקריאה נוספת:
"נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א-סיסי בקהיר בשנה שעברה"
נתניהו לראשי הקואליציה: בוחן הצעה שתגביל הזכות לעתור לבג"ץ
השרים אישרו הצעה לקיזוז כספים מהרשות על "משכורות למחבלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 11 ליוני 2017. רויטרס
"המצב שבו אפשר להזרים כסף זר-ממשלתי ללא הגבלה לא תקין". נתניהו/רויטרס

חוק השקיפות, שכונה גם "חוק העמותות", קובע כי עמותות שעיקר מימונן מתרומות של מדינות זרות יחויבו לציין זאת בפני רשם העמותות וכן בפרסומים ובדוחות שהן מעמידות לעיון הציבור. עם אישורו של החוק בחודש יולי האחרון הוא עורר ביקורת קשה, בין היתר בגרמניה ובאיחוד האירופי, שהוציאו הודעות גינוי חריפות והזהירו כי החוק נועד להגביל את פעילות החברה האזרחית בישראל ו"מסכן את יסודות הדמוקרטיה ואת הערכים המשותפים" עם אירופה.

הצעתו של נתניהו עוררה ביקורת בקרב מפלגות האופוזיציה. חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) טענה כי "כנראה יש התקדמות בחקירות השחיתות אם ביבי מחליט ללכת לצעד כל כך ביזארי ולהחרים את כל מדינות העולם בשביל ספין תקשורתי". חברת סיעתה, ח"כ מיכל רוזין, כינתה את ההצעה "רדיפה פוליטית" ואמרה כי "יצא המרצע מהשק. אמירתו היא הוכחה ניצחת שכל הניסיונות להציג את חוק העמותות הבזוי כניסיון להגביר את השקיפות הם בלוף".

בנוסף לחוק העמותות, אמר נתניהו כי סיעתו מקדמת גם את חוק הלאום השנוי במחלוקת, לחקיקה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית במושב זה. "אנחנו כמובן נדון בזה עוד לפני שהוא יגיע לחקיקה הסופית ואני בטוח שזה יהיה דיון חשוב ומעניין. לדעתי זה אחד החוקים החשובים ביותר שכנסת כלשהי העבירה ואני חושב שתהיה כאן גאווה גדולה כשאנחנו נעביר את זה, בהובלת הליכוד", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully