וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר הפוליטי בבריטניה: נדחה נאומה של המלכה בפרלמנט

הממשלה דחתה בכמה ימים את הנאום של אליזבת, שהיה אמור להתקיים ביום שני הבא, בשל הקושי להרכיב ממשלה חדשה. בנאום, שנכתב בידי הממשלה, מפורטת תכניתה למושב הקרוב של הפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ממשלת בריטניה תדחה את "נאום המלכה" שמשמש מעין הצבעת אמון בפרלמנט. זאת בעקבות המשבר הפוליטי שמקשה על ראשת הממשלה תרזה מיי להרכיב ממשלה חדשה לאחר שהפסידה את הרוב בפרלמנט. לפי רשת BBC, הנאום, שהיה אמור להתקיים ביום שני הבא, נדחה בכמה ימים. מפלגת הלייבור, שמנהיגה ג'רמי קורבין עדיין סבור כי הוא יכול להקים ממשלה, מסרה כי העיכוב מצביע על "כאוס" אצל השמרנים.

הנאום של המלכה נכתב בידי הממשלה, ובו היא מציגה את תכניתה למושב הפרלמנט החדש. המפלגה השמרנית מקיימת שיחות עם המפלגה היוניוניסטית מצפון אירלנד (DUP), כדי שזו תתמוך בממשלת המיעוט שלה. לשמרנים יש 318 מושבים בפרלמנט - שמונה פחות מהרוב הדרוש. יחד עם עשרת המושבים של DUP, המחזיקה בעמדות שמרניות קיצוניות, היא תוכל להתנהל אם כי עדיין בקושי רב.

אתמול השלימה מיי את הרכבת הממשלה שלה, עם מעט מאוד שינויים, אחד מהם היה מינויו של מייקל גוב - שהיה אחד מיריביה - לשר להגנת הסביבה. השרים הבכירים שמרו על מושביהם, בהם שר החוץ בוריס ג'ונסון. אתמול הוא קרא לחברי מפלגתה של מיי להתאחד סביבה ברקע הביקורת הנוקבת על הישגיה בבחירות. ג'ונסון, שנתפס כמועמד המוביל להחליפה, הכחיש כל כוונה כזו.

לקריאה נוספת על הבחירות בבריטניה
בריטניה: מיי רודפת אחרי הצפון אירים - וקורבין מתכונן לבחירות נוספות
"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה על מיי; יועציה הבכירים התפטרו

מלכת בריטניה אליזבת השנייה וראש ממשלה בריטניה הנכנסת תרזה מיי, 13 ביולי 2016. רויטרס
מיי ואליזבת לאחר בחירתה לראשת ממשלה, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully