וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע פדרלי שהודח בידי טראמפ: "קיבלתי ממנו שיחות חריגות"

12.6.2017 / 15:08

פריט בהרארה סיפר כי נשיא ארה"ב התקשר אליו פעמיים לאחר ניצחונו בבחירות בנובמבר ולאחר הפעם השלישית שלה סירב לענות - הוא פוטר. "זה מאוד מוזר לקיים שיחות כאלו", אמר. התובעים הכלליים של וושינגטון הבירה ומרילנד תובעים את טראמפ

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

התובע הפדרלי לשעבר של מנהטן סיפר כי קיבל כמה שיחות "חריגות" מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר ניצחונו בבחירות בנובמבר שגרמו לו לא להרגיש שלא בנוח. לדברי פריט בהרארה, הוא פוטר מתפקידו לאחר שסירב לענות לשיחה שלישית מהנשיא. בבית הלבן סירבו להגיב לדבריו.

דבריו נאמרו לאחר עדות של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שסיפר בשימוע בסנאט בשבוע שעבר על שיחות יוצאות דופן שקיים עם טראמפ, שלטענתו דרש ממנו להפסיק את חקירת קשרי היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין לרוסיה.

בריאיון לרשת ABC, הראשון שלו מאז שפוטר, אמר בהרארה כי הוא סבור שטראפ הפר את הגבולות בין הזרוע הביצועית לחוקרים עצמאיים. "זה מאוד מוזר וחריג לקיים שיחות אחד על אחד ללא התובע הכללי, לא אזהרה בין הנשיא אליי או לכל תובע בארצות הברית שנדרש לחקור מגוון של דברים, ונמצא בעמדה שבה הוא יכול לחקור באופן תיאורטי קשרים עסקיים של הנשיא", אמר. הוא סיפר כי הנשיא הקודם ברק אובמה מעולם לא התקשר אליו ישירות.

התובע לשעבר של מנהטן פריט בררה בשימוע בסנאט, 8 ביוני 2017. רויטרס
סבור שיש מקום לפתיחת חקירה נגד טראמפ. בהרארה בשימוע בסנאט/רויטרס

לדבריו, שתי השיחות הראשונות היו לאחר זכייתו של טראמפ בבחירות בנובמבר, בטרם נכנס לבית הלבן. "זה הרגיש קצת לא בנוח, אבל הוא היה רק הנשיא הנבחר אז". עם זאת, בהרארה אמר כי השיחה השלישית הגיעה יומיים לאחר והוא סירב לענות לה. "22 שעות לאחר מכן, התבקשתי להתפטר לצד 45 אנשים נוספים", אמר.

התובע הפדרלי לשעבר נמנע מלומר אם הוא סבור שטראמפ שיבש חקירה בשיחותיו עם ראש ה-FBI המודח ובפיטוריו בחודש שעבר. עם זאת, לדבריו "יש בסיס מוצק להתחיל חקירה בנושא".

בתוך כך, התובעים הכלליים של מדינת מרילנד ושל וושינגטון הבירה הודיעו כי יתבעו את הנשיא על כך שעסקיו מקבלים כסף ממדינות זרות, בטענה כי הדבר עלול להוות הפרה של הסעיף בחוקה הנוגע לשחיתות. התביעה מתמקדת בכך שטראמפ החליט להמשיך ולשמור את הבעלות על תאגיד טראמפ לאחר בחירתו ולא להעבירו לנאמנות עיוורת.

מי שמנהלים כיום את התאגיד באופן שוטף הם שני בניו, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טרמאפ. את התביעה הגישו קארל רסין, התובע הכללי של מרילנד, ובריאן פורש, התובע הכללי של מרילנד, שניהם דמוקרטים. הם אומרים כי טראמפ הפר את התחייבותו לקיים הפרדה בין החובות הציבוריים והעסקיים שלו, וכי הוא ממשיך לקבל עדכונים שוטפים על המצב הפיננסי של החברות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך נאומו על רפורמת הבריאות החדשה שלו בסינסנטי אוהיו, 7 ביוני 2017. רויטרס
תביעה חדשה נגדו. טראמפ/רויטרס

השניים סיפרו ל"וושינגטון פוסט" על פרטי התביעה שהם מתכוונים להגיש. לדבריהם, אם שופט יאשר את בקשתם להמשיך בהליכים, אחד הדברים הראשונים שהם ידרשו הוא כי טראמפ יחשוף את החזרי המס שלו, וזאת בכדי להבין מה היקף ההשקעות של טראמפ במדינות זרות. שני התובעים אמרו לעיתון כי סביר שהתיק יתנהל בבית המשפט העליון מול עורכי דינו של טראמפ.

תביעה דומה, של קבוצה ששמה "אזרחים למען אחריות ואתיקה", הוגשה בחודש ינואר. טענה אחת של השניים צפוייה לגעת במלון טראמפ בוושינגטון הבירה. הטענה היא כי בכמה הזדמנויות מדינות כמו ערב הסעודית או שגרירות כווית בחרו לקיים אירועים ולהזמין חדרים במלון הנושא את שמו של הנשיא. במקרה של כווית, האירוע נקבע במקור למלון "ארבע העונות", אולם לאחר מכן הוחלט להעבירו למלון טראמפ.

מבקריו של טראמפ טוענים כי מדינות זרות שבוחרות בכוונה לקיים אירועים במלון טראמפ או להשקיע בעסקיו של הנשיא עושות זאת כדי להתחבב על טראמפ - מה שמהווה עבירה אתית משום שהיא נוגדת את המחויבות של הנשיא "לשים את העם לפני טובתו האישית". לדברי רסין, "אנחנו עומדים לשים איזונים ובלמים במקום שבו נראה שהקונגרס לא מוכן להיות. אנחנו נגיש את התביעה כיוון משהנשיא לא נקט בצעדים ראויים כדי להפריד את עצמו מהאינטרס העסקי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully