וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מנהיג האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנות נגד פוטין

12.6.2017 / 19:05

המשטרה עצרה את אלכסיי נבלני בפתח ביתו במוסקבה, ומנעה ממנו להגיע למחאה המונית נוספת שארגן ברחבי המדינה נגד השחיתות והנישא. עוד מאות נעצרו במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים אחרות. "רוסיה תהיה חופשיה"

צילום: רויטרס

משטרת רוסיה עצרה היום (שני) את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בכניסה לביתו, בטרם יצא להפגנה לא מורשית במוסקבה נגד הנשיא ולדימיר פוטין והשחיתות של הרשויות. דובר של נבלני סיפר כי אספקת החשמל למשרדו נקטעה ובעקבות זאת הופסק שידור חי שהועבר באינטרנט מהמקום. עוד מאות בני אדם נעצרו בהפגנות במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים אחרות ברוסיה. שעות לאחר שהחלו ההפגנות גינה הבית הלבן את המעצרים ההמוניים.

כאלפי בני אדם, בהם צעירים רבים, התגודדו במרכז הבירה וקראו "רוסיה ללא פוטין" ו"רוסיה תהיה חופשיה". באחד השלטים נכתב "השחיתות גונבת את העתיד שלנו" לצד ברווז צהוב, המסמל אחוזה שלפי האופוזיציה מחזיק בה ראש הממשלה דימיטרי מדבדב. בקרמלין מכחישים את הטענות הללו ובתקשורת הממלכתית לא התייחסו להפגנות.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה מעלה הילוך: גולשים שעודדו הפגנות האופוזיציה ייחקרו
הקרמלין: "המפגינים נגד הממשלה קיבלו כסף כדי לעשות פרובוקציות"
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות

פעיל האופוזיציה אלכסיי נבלני נעצר בידי המשטרה במהלך הפגנה במוסקבה, 26 במרץ 2017. רויטרס
קרא לתומכיו לצאת להפגין. נבלני נעצר בהפגנה במרץ/רויטרס
מעצר של מפגין נגד פוטין במחאה בבירת רוסיה, מוסקבה, 12 ביוני 2017. רויטרס
מעצר של מפגין במוסקבה, היום/רויטרס

בתחילה קיבל מנהיג האופוזיציה, שמעוניין להתמודד בבחירות לנשיאות בשנה הבאה אך בשל הרשעתו במעילה נאסר עליו לעשות כך, רשות לקיים את ההפגנה בשדרות סחרובה במוסקבה. ואולם, אחרי שהחליט להזיז את מיקומו סמוך לקרמלין, החליטו הרשויות לעצור אותו מבעוד מועד.

לפני מעצרו, קרא נבלני להפגנות ברחבי המדינה ופעילי אופוזיציה בולטים נוספים נעצרו בערים שונות. הפעיל הבולט דנילי קאן נעצר בסנט פטרסבורג לאחר שיצא מביתו, והוא קרא לתושבים להצטרף להפגנה. "לכו במקומי, בבקשה", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

היקף ההפגנות היום יראה אם נבלני ייכול להמשיך ולסחוף אחריו תומכים רבים אחרי המחאה הגדולה במרץ, אז יצאו אלפים לרחובות בערים ברחבי המדינה. היו אלו ההפגנות הגדולות ביותר במדינה מאז גל המחאה ב-2012 שהסתיימו עם כאלף עצורים, בהם נבלני עצמו. פוטין טרם הודיע אם הוא מתכנן להתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה.

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully