וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המידע שטראמפ מסר לרוסיה – חדירה ישראלית למחשבי דאעש"

בניו יורק טיימס דווח כי יחידת סייבר הצליחה לחדור ליחידה לייצור פצצות של הארגון הקיצוני, וכך לחשוף את התכנית שלהם לפוצץ מטוסים באמצעות מחשבים ניידים. במהלך ביקורו בישראל, הכחיש טראמפ כי חשף מידע בפני רוסיה

עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף במהלך פגישתו עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי ישראל הצליחה לחדור למחשבים של יחידה לייצור פצצות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), וכך לגלות את התכנית להפיל מטוסים באמצעות פצצות המוטמנות במחשבים ניידים - כך דווח היום (שני) בניו יורק טיימס.

לפי גורמים אמריקניים, שסיפרו על הקושי בלוחמת הסייבר של ארצות הברית נגד דאעש בהשוואה לזו נגד איראן וקוריאה הצפונית, ישראל הצליחה לחדור ליחידה קטנה לייצור פצצות בסוריה לפני כמה חודשים - וכך הבינה ארצות הברית שהארגון שוקד על ייצור מטענים שייראו במכונות השיקוף בנמלי התעופה כסוללות של מחשבים ניידים.

מידע זה היה שהוביל את וושינגטון לאסור על העלאת מחשבים ניידים לטיסות היוצאות משורת נמלי תעופה במזרח התיכון, החלטה שאליה הצטרפה גם בריטניה. בימים אלו שוקל הממשל האמריקני להרחיב את האיסור גם לטיסות היוצאות מאירופה.

לקריאה נוספת על הפרשה
הדלפת טראמפ לרוסיה: "מרגל של ישראל בשורות דאעש נמצא בסכנה"
טראמפ נפגש עם נתניהו: "לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים"

סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
העביר פרטים רגישים. לברוב וטראמפ/AP

טראמפ נועד בבית הלבן עם לברוב ועם שגריר רוסיה בוושינגטון, ברקע המשבר ביחסים בין המדינות וחקירת קשרי ממשלו למוסקבה. עם זאת, לאחר מכן, יצאו דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית כי בשיחה העביר נשיא ארצות הברית מידע רגיש ביותר, שידוע למעטים בממשל, חרף דרישותיה של המדינה שהעבירה את אותם פרטים רגישים.

בניו יורק טיימס דווח לאחר מכן כי אותה מדינה היא ישראל, ואילו ברשת ABC נאמר כי המידע העמיד בסיכון סוכן שמפעילה ישראל בשורות דאעש. במגזין "פוריין פוליסי" דווח כי גורמי מודיעין ישראליים זעמו על עמיתיהם האמריקניים אחרי ההדלפה של המידע הרגיש.

במהלך ביקורו בישראל בחודש שעבר, נשאל על כך טראמפ לפני פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הבנתם את הסיפור לא נכון, מעולם לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים", אמר אז נשיא ארצות הברית.

בישראל מיעטו להתייחס לפרשה באופן רשמי, אך שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בחודש שעבר כי "היחסים הביטחוניים בין ישראל לבעלת בריתנו הגדולה ארצות הברית הם עמוקים, משמעותיים וחסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו. כך היה וכך זה יימשך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ארגוני זכויות אדם: לוחמי ארגון דאעש השתלטו על רוב חלקי העיר תדמור. רויטרס
התכנית שלהם נחשפה בידי ישראל. לוחמי דאעש בתדמור, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully