וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנים של פחד: מי מניח מטענים מתחת לרכבו של מנהל בצפון?

12.6.2017 / 11:45

בני משפחתו של סאלח באדר, מנהל בית הספר היסודי בכפר הדרוזי עין אל אסד, חיים בפחד כבר שמונה שנים. פיצוץ נוסף אירע החודש – אך המשטרה עדיין לא עצרה חשודים: "היא יכולה למצוא את העבריינים, השאלה אם היא רוצה"

בית הספר היסודי בעין אל אסד יוני 2017. יוטיוב, צילום מסך
"לא יודע אם יש קשר בין האירועים". הכניסה לבית הספר בעין אל אסד/צילום מסך, יוטיוב

בשבוע שעבר החריד פיצוץ עז את ביתו של מנהל בית הספר היסודי בכפר הדרוזי עין אל אסד שבגליל העליון. השעה הייתה 02:30 לפנות בוקר, בני המשפחה התעוררו בבהלה ותוך זמן קצר הבינו כי קולות הנפץ הגיעו מחניית הבית. "בדקנו את מצלמות האבטחה וגילינו שמישהו שם שני מטענים מתחת לרכב שלי שהיה בחנייה. מטען אחד התפוצץ והשני לא", סיפר סאלח באדר, מנהל בית הספר, בשיחה עם וואלה! NEWS.

למרות שאיש לא נפגע ולא נגרם נזק, הפיצוץ שאירע בליל 3 ביוני הוציא את באדר משלוות נפשו. הייתה זאת הפעם הרביעית מאז שנת 2009 שבה ניסו אלמונים לפוצץ או להצית את רכבו בחניית ביתו הפרטי בשעות הקטנות של הלילה. ואולם, מאז שהחלו האירועים לפני שמונה שנים ועד היום, המשטרה לא עצרה איש.

"אני מרגיש כאילו אני תחת גל טרור שתוקף אותי. זה גורם למשבר נפשי במשפחה שלי. יש לי בן בכיתה ז' שכבר כמה ימים לא מגיע לבית הספר כי הוא מתייסר ומוטרד. הוא כל הזמן שואל, למה דווקא אנחנו? מה עשינו?", תיאר באדר. "זה משפיע לרעה גם על המשפחה השנייה שלי – בית הספר. ההורים מתקשרים אלי ומביעים את דאגתם ותמיכתם. גם המכרים מהכפר ומחוצה לו, מנהלי בתי ספר, משפחות מהמגזר הדרוזי, מתקשרים אלי ומגנים את האירועים".

עוד בוואלה! NEWS:
הורים בביה"ס שבו לימד המורה החשוד: "המנהלת איימה בשל עצומה נגדה"
נהג בפראות, דרס למוות - ונמלט: עדויות מה"פגע וברח" בבאר שבע
סוף למסעות של אלפי חולי הסרטן למרכז: מכון הקרנות ראשון בצפון

ניסיון חיסול, יפו, 17 ביוני 2015. אבי כהן
"למה דווקא אנחנו? מה עשינו?"/אבי כהן

שרשרת האירועים המסוכנת החלה לפני שמונה שנים, לאחר שאלמונים השאירו מכתב איומים לבאדר והפצירו בו להתפטר מתפקידו. הרקע לאיומים היה זכייה במכרזים שפרסם בית הספר שבניהולו. "אני לא יודע אם יש קשר בין האירועים ומי הם העבריינים שמנסים לאיים עלי או לפגוע בי", הבהיר. "ב- 2009 הצליחו לפוצץ את הרכב שלי, וזאת הייתה הפעם היחידה שהשאירו גם מכתב איומים הקשור לתפקידי כמנהל בית הספר. המכתב הזה נמצא עד היום בידי המשטרה".

"אני לא חושב שיש קשר בין האירוע הראשון לבין שלושת האירועים האחרונים שהתרחשו מ-2015 ועד היום", הוסיף באדר. "מעבר לזמן הרב שחלף בין האירוע הראשון לאחרים, שלושת האירועים האחרונים לא לוו באף מסר של סחיטה באיומים. אין לי אויבים, אני אהוד על 99% מההורים, הובלתי את בית הספר להצלחות, אני לא יכול לזכור אירוע שבו הצקתי או הרגזתי מישהו. אם כן, הייתי אומר שיש לי כיוון, אבל כלום. אני לא יודע מה רוצים ממני".

באדר משמש כבר כ-15 שנים כמנהל בית הספר היסודי היחיד בכפר, המונה כאלף תושבים, ויותר ממחצית מתקופת כהונתו בתפקיד הוא חש מאוים. מאז האירוע הראשון סייע משרד החינוך בהתקנת מצלמות אבטחה ולחצן מצוקה בביתו. "משרד החינוך תמך ותומך בי והוא עושה הכול למען הביטחון שלי ושל משפחתי", הסביר. "גם המשטרה עושה, אני לא יכול להגיד שהיא לא תומכת - הם עושים סיורים ליד ביתי ובסביבה שבה אני נמצא, אבל זה לא מספיק", הוא הבהיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מטה משרד החינוך בירושלים. Google Maps, צילום מסך
"עושים הכול למען הביטחון שלי ושל משפחתי". מטה משרד החינוך בירושלים/צילום מסך, Google Maps

"זה נמרח הרבה זמן וטרם שמעתי אם עצרו מישהו. זה התפקיד של המשטרה לעצור את גל הטרור הזה. אני חושב שיש ביכולתה למצוא את העבריינים, השאלה אם היא רוצה", הוסיף. "היום הטרור הזה מופעל עלי, אבל מחר הוא יופעל על איש ציבור או כל אדם אחר והעבריינים האלה עדיין מסתובבים חופשי בחוץ. במשטרה אומרים לי שזה בתהליך של בדיקה, אבל אני שואל: כמה זמן תימשך הבדיקה? שנים? עד שאני אצא לגמלאות?".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "משקיעה משאבים רבים, לרבות אמצעים וכוחות במישור הגלוי והסמוי, על מנת לקדם ולמצות את החקירות המתנהלות בעניין, תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולמיצוי הדין עם המעורבים". עוד נמסר כי "משטרת ישראל פועלת למנוע הישנותם של מקרים נוספים. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים נוספים בשלב זה, שכן מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully