וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקדמים בלב בירת דאעש: המורדים מבססים אחיזה בא-רקה

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארה"ב, השתלטו על שתי שכונות במערב ובמזרח העיר הסורית שמשמשת מעוז של הארגון הקיצוני. בצפון, דאעש הצליח להדוף אותם מבסיס וממפעל סוכר שבכניסה לעיר

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית, כבשו שכונה ראשונה במערב העיר א-רקה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ימים אחרי שכבשו שכונה במזרח העיר, שנחשבת לבירת הארגון הסוני הקיצוני.

בהודעה של הכוחות, קואליציית ארגוני מורדים הכוללים גם את הכורדים, נמסר כי הלוחמים "שחררו את שכונת א-רומניה שבחזית המערבית של א-רקה, אחרי יומיים של קרבות מתמשכים". בהודעה נטען עוד כי לפחות 12 לוחמי דאעש נהרגו בקרבות. הכוחות חדרו לשכונה אתמול, בחיפוי אווירי של הקואליציה האמריקנית.

קואליציית המורדים שולטת גם על שכונת אל-משלב שבמזרח העיר, שנכבשה בשבוע שעבר, יום לאחר הכניסה לעיר שנמצאת בידי הארגון מאז 2014. העיר משמשת את דאעש לתכנון פעולותיו בעיראק השכנה ומעבר לה. אובדן העיר הוא מכה כואבת לדאעש, שעל סף תבוסה במוסול שבעיראק.

המורדים הצליחו להתקדם פחות בחזית הצפונית של העיר, שם הם נהדפו מבסיס של הדיביזיה ה-17 וממפעל סוכר סמוך, שמשמש את דאעש כדי להגן על הכניסה לעיר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הקרבות באזור התחדשו היום, כשהכוחות הסוריים הדמוקרטיים נעזרים בקואליציה האמריקנית כדי לנסות ולהתקדם.

לקריאה נוספת על הקרב ב-ארקה
מורדים בסוריה: החל המבצע לשחרור העיר א-רקה מידי דאעש

לוחם בשורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים SDF בעיר א-רקה, סוריה, 7 ביוני 2017. רויטרס
לוחם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במבנה בא-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully