וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו הצעה לקיזוז כספים מהרשות על "משכורות למחבלים"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת ח"כ אלעזר שטרן, בשיתוף עם נציגים מכל סיעות הקואליציה, והוחלט על קידום החוק בכפוף להסכמת הממשלה. יש עתיד: "הוכחנו שבנושאים של ביטחון המדינה אין אופוזיציה וקואליציה"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: פגישת אבו מאזן והנשיא דונלד טראמפ, בחודש שעבר)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שמטרתה לקזז כספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית, בגין תמיכתה בטרור. במקביל, בישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לקדם את ההצעה עד אישורה בקריאה טרומית, ובהמשך לקדמה בכפוף להסכמת הממשלה בלבד.

בקואליציה החליטו אמש לדחות את ההצבעה על החוק בשל עיכובים משפטיים, אך בעקבות לחץ שנוצר הבוקר בליכוד ובבית היהודי, הוחלט לבסוף לאשר את הצעת החוק בכפוף לקידומה בהסכמת הממשלה. כמו כן, שרת המשפטים איילת שקד הגיעה מוקדם יותר לסיכום דומה עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

עוד בוואלה! NEWS:
יועץ של אבו מאזן: "משהים את הדרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות"
נתניהו: "לישראל אין צ'ק פתוח מטראמפ בהתנהלות עם הממשל"
טראמפ חוזר לארה"ב: "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו להתקדם לעבר השלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידת הפסגה בריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
יותר ממיליארד שקלים בשנה. אבו מאזן/רויטרס

ההצעה, המכונה "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים", הוגשה על ידי שטרן יחד עם ח"כים מכל סיעות הקואליציה, והיא קובעת כי יש לנכות מכל סכום המועבר לרשות את שיעור התמיכה בטרור במהלך השנה החולפת. השיעור המוצע ייקבע בדוח שיפרסם שר הביטחון על בסיס נתונים המתפרסמים ברשות הפלסטינית בסיומה של כל שנת כספים.

חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל, ולקצבאות למשפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר – כך שנגרמה פגיעה גדולה יותר במטרות ישראליות – כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

מסיבת העיתונאים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, 19 באפריל 2017. ניב אהרונסון
"כולנו יכולים לפעול יחד למען האזרחים". ח"כ שטרן/ניב אהרונסון

בישיבת שרי הליכוד, שנערכה לפני ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, הפצירו השרים בראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך בהצעת החוק. שרת התרבות מירי רגב אמרה לאחר הישיבה כי "כל שרי הליכוד היו בעד ההצעה. גם ראש הממשלה בעד ההצעה. זו הצעת חוק לא רק של שטרן אל של ח"כים רבים מהליכוד". לדבריה, "אנחנו מתכוונים לתמוך בהצעה ולהניע אותה. בהחלט נתמוך".

ממפלגת יש עתיד נמסר כי הם "מברכים על החלטת הממשלה לתמוך בחוק". על פי ההודעה, "בשביל להילחם בטרור צריך לפעול בנחישות ועם תכנית עבודה. מדינת ישראל צריכה להוביל וליזום במאבק בטרור. החוק הזה מוכיח שאפשר להמשיך ולהוביל מהלכים לחיזוק וביצור ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל". ח"כ שטרן הוסיף: "הוכחנו היום שבנושאים של ביטחון המדינה אין אופוזיציה וקואליציה, אלא כולנו יכולים לפעול יחד למען אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully