וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עישון מריחואנה מזיק לריאות יותר מסיגריות

צחי בירן

11.11.2002 / 15:07

אגודת הריאה הבריטית טוענת: עישון 3 ג'וינטים גורם נזק כמו עישון 20 סיגריות; זמן השאיפה גדול פי 4 ולכן הנזק גדול יותר; "עלה ירוק": טרם הוכח מקרה של סרטן כתוצאה מעישון קנביס

עישון קנביס טהור מזיק יותר לריאות מאשר עישון טבק רגיל – כך מזהירה היום אגודת הריאה הבריטית. מחקר שביצעה האגודה קבע כי עישון שלושה ג'וינטים ביום גורם נזק השווה לעישון 20 סיגריות. עוד נכתב כי עישון סיגריות רגילות וג'וינטים במשולב, מחריף בהרבה את מצב הבריאות.

רשת בי.בי.סי מפרסמת כי המחקר החדש קובע שג'וינטים מכילים 50 אחוז יותר קרצינוגן, הגורם לסרטן, מסיגריות טבק רגילות. ד"ר מרק בריטון, יו"ר האגודה אמר כי "הנתונים האלו יפתיעו אנשים רבים, בעיקר את אלו שבוחרים לעשן מריחואנה במקום טבק, במחשבה שזה פחות מסוכן. ד"ר בריטון הדגיש כי הדו"ח, הנקרא "אקדח מעשן", אינו עוסק בבעיה המוסרית או החוקית של עישון מריחואנה. בכירה נוספת מאגודת הריאה הבריטית הסבירה כי משך שאיפת העשן בעישון הג'וינט גדול עד פי ארבע מעישון טבק, ולכן יותר חומרים פחמיים מזיקים נכנסים לריאות.

הנזק מהגראס גדול מבשנות ה-60

סקרים שנערכו בבריטניה קבעו כי 79 אחוז מהילדים חושבים כי עישון קנביס הוא בטוח. רק שני אחוז מהם הבינו כי עישון הג'וינט יכול לגרום לבעיות בריאותיות. המחקר הנוכחי הגיע למסקנה כי עישון המריחואנה מהווה סכנה כיום יותר מבשנות ה-60 וה-70, בשל ריכוז גבוה יותר של THC, החומר הכימי הפעיל במריחואנה. הכימיקל נקשר במוח לתאים קולטניים ומשפיע על תפקוד מערכת העצבים.

רחביה ברמן, דובר מפלגת "עלה ירוק", מסר בתגובה כי "הידיעה חוזרת על דברים המוסכמים על רוב החוקרים. העניין הוא שרוב מעשני הקנביס אינם עושים זאת כל יום, ולכן הנזק האפקטיבי נמוך מזה שסופג המכור לניקוטין, המעשן 20 סיגריות מדי יום".

לדברי ברמן, "למרות נזקי הסרטן המוכחים שגורמות הסיגריות, אין איש מעלה בדעתו לנהל מלחמת חורמה נגד מעשני הטבק". ברמן מציין כי "עדיין לא הוכח מקרה אחד של סרטן כתוצאה מעישון קנביס בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully