וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלת סיעודית תועדה משפילה קשיש: "אין לך שקל, אתה חסר אונים"

11.6.2017 / 19:05

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS צולמה המטפלת לועגת לדייר בן ה-96 ומאיימת עליו. "התקשרו ממס בריאות ואמרו שלקחו לך את כל הכסף", גערה בו. המוסד: העובדת זומנה לשימוע והושעתה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר ושניר דבוש

מטפלת ותיקה במחלקה הסיעודית "בית אור" שבכפר סבא תועדה כשהיא לועגת לקשיש בן 96 ומשפילה אותו. בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נראית המטפלת פונה אל הקשיש ואומרת: "סגרו לך את הבית, סגרו לך הכול, אין לך שום שקל, אתה חסר אונים". עוד נשמעת המטפלת מטיחה בקשיש: "איפה כל הכסף שלך? התקשרו ממס בריאות ואמרו שלקחו לך את כל הכסף".

בעודה מחייכת ומגחכת, ענה לה הדייר הקשיש: "יש לי חשבונות, בבנק הפועלים ובבנק לאומי". המטפלת המשיכה להשפילו וענתה לו: "הבנקים האלה פשטו רגל בגללך. עכשיו התקשרו מהביטוח הלאומי ואמרו שאתה חייב להם מיליון שקל משום שהיו לך שני בנקים. אתה חסר אונים". המטפלת צולמה ממשיכה לחייך בלעג, והקשיש ענה לה: "אבל אני בן 96". "זה לא משנה, הולכים להזמין לך משטרה וייקחו אותך לכלא", היא המשיכה. בשלב זה נראה כי מצב רוחו של הדייר התערער והוא צועק: "אני לא יודע מה הולך פה".

עוד בוואלה! NEWS:
בנות הזוג נדרשות להוכיח שהן כשירות כאמהות: "משפיל ומגוחך"
הפגישה המקרית ששינתה את חייהם של אלפי ילדים בישראל
ברקע אירועי הגאווה: עיריית תל אביב מתעלמת מתביעת נפגעי הברנוער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אבל אני בן 96". מתוך התיעוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! NEWS שחזר מצלם הסרטון את הרגעים הקשים שתועדו בו. "מה שרואים כאן זה קצה קצהו של המחדל המתמשך שמתקיים במחלקה הסיעודית. כמו שאפשר לראות, המטפלת מטרידה מטופל עיוור שסובל מהזיות, ובשביל צחוקים היא מנצלת את המצב הרגיש שלו ומשפילה אותו פעמים רבות". מצלם הסרטון שעובד בבית האבות הוסיף כי אחת המטפלות במקום פוטרה מעבודתה עקב מחאה שהביעה נגד המעשה הקשה של המטפלת. "זה לא אירוע חדש ומדובר באירועים חוזרים של התעללות קשה", אמר.

מהמחלקה הסיעודית נמסר כי "בית אור מקפידה על כללי התנהגות של עובדיה, ומדגישה את היחס והכבוד והאווירה הטובה לדיירי הבית". לדברי המוסד, "מדובר באירוע שקרה לפני שנה. עובדת טובה שכשלה בלשונה, ניסתה לחמוד לצון עם דייר שהיה קרוב אליה. העובדת זומנה לשימועים והושעתה מעבודתה. מעבר לכך, נעשתה פגישה בנוכחות העובדת, האחות הראשית והדייר. העובדת התנצלה בפני הדייר והדייר קיבל את התנצלותה. המקרה הוצג בפני שאר העובדים שהודרכו שלא לנהוג באופן דומה גם אם נדמה להם שהדייר הוא חברם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully