וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מיי רודפת אחרי הצפון אירים - וקורבין מתכונן לבחירות נוספות

11.6.2017 / 15:12

ראשת הממשלה טרם הגיעה להבנות סופיות עם המפלגה היוניוניסטית האולטרה שמרנית, ומנהיג הלייבור טוען כי הוא עוד יכול להיות ראש ממשלה. בקרב השמרנים רבים דוחקים במיי להתפטר: "היא אישה מתה מהלכת"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ממשיכה לנסות להגיע להסכם עם המפלגה היוניוניסטית של צפון אירלנד (DUP) כדי להבטיח את המשך שלטונה. זאת אחרי שהפסידה את הרוב בפרלמנט בבחירות שהסתיימו בכישלון צורב שהותיר סימן שאלה גדול לגבי יכולתה להמשיך לשלוט ולנהל את המשא ומתן על הפרישה מהאיחוד האירופי, ימים ספורים לפני שהוא אמור לצאת לדרך ולהסתיים עד מרץ 2019.

יריבה של מיי, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין שהתחזק משמעותית בבחירות, אמר כי הוא סבור שייתכנו בחירות נוספות כבר במהלך השנה הנוכחית וכי הוא יכול להנהיג את המדינה במקומה. עם זאת, לא ברור לאיזה תרחיש התכוון, מאחר שאין בידיו מספיק מושבים כדי להרכיב ממשלה, גם אם הוא חובר לעוד כמה מפלגות קטנות.

לקריאה נוספת:
"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה על מיי; יועציה הבכירים התפטרו
המפלגה שמיי תולה בה תקוות מתנגדת לנישואי גאים ותומכת בישראל
הממלכה (הלא) מאוחדת: ביום שאחרי הבחירות בריטניה שרויה באי-ודאות

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ובעלה פיליפ בדרך לכנסייה, 11 ביוני 2017. רויטרס
מעמדה נחלש. מיי ובעלה פיליפ בדרך לכנסייה, היום/רויטרס

מיי ספגה ביקורת על כך שחברה ל-DUP, שמחזיקה בעמדות הומופוביות, וכלל לא ברור כיצד תיראה השותפות ביניהן. אתמול הכריזה לשכתה כי הושג הסכם עקרונות בין הצדדים, אך המפלגה שזכתה בעשרה מושבים פקפקה בכך כמה שעות לאחר מכן וגרמה להשפלה נוספת עבור ראשת הממשלה. מיי צפויה להיפגש עם מנהיגת ה-DUP ארלן פוסטר ביום שלישי.

שר ההגנה מייקל פאלון, אחד מבעלי בריתה המרכזיים של מיי, הגן עליה וקרא לחברי המפלגה השמרנית להתאחד סביבה ברקע הקולות הגוברים להחלפתה. הוא גם הבהיר כי השותפות עם המפלגה הצפון אירית תהיה סביב סוגיות ביטחוניות וכלכליות, וכי היא צפויה לתמוך בממשלת המיעוט שתקום מבחוץ.

מולו ניצב שר האוצר לשעבר ג'ורג' אוסבורן, שהפך לאחד ממתנגדיה הבולטים של מיי לאחר שפיטרה אותו מתפקידו עם כניסתה לתפקיד בשנה שעברה. "תרזה מיי היא מתה מהלכת. השאלה היא רק כמה זמן היא הולכת להישאר בתא הנידונים למוות", אמר לרשת BBC.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מנהיג מפלגת הלייבור של בריטניה, ג'רמי קורבין, קונה עיתונים בלונדון, 10 ביוני 2017. רויטרס
מתכונן לקמפיין נוסף. קורבין קונה עיתונים בלונדון, אתמול/רויטרס

השמרנים קיבלו רק 318 מושבים בפרלמנט בן 650 המושבים, ירידה של 13 מושבים בהשוואה לכוחם בפרלמנט היוצא והרבה מתחת ליעד שהציבה מיי כשהכריזה על הקדמת הבחירות. הלייבור התחזקו וקיבלו 262 מושבים, אך אין להם אפשרות של ממש להרכיב קואליציה גם יחד עם המפלגה הסקוטית הלאומית ומפלגות אחרות. קורבין סבור אחרת.

"אני עדיין יכול להיות ראש ממשלה. זה עדיין על הפרק. לחלוטין", אמר קורבין בריאיון ל"מירור". לדבריו, ייתכן שתידרש מערכת בחירות נוספת כדי לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום. "זאת יכולה להיות אפשרות טובה מאחר שאנחנו לא יכולים להמשיך לתקופה ארוכה של חוסר יציבות", אמר ל-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully