וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת משכורות למחבלים: גובר הלחץ בקואליציה שלא לעכב את הצעת החוק

11.6.2017 / 11:23

שרי הליכוד, בהם השר ארדן והשרה רגב, הביעו בפני ראש הממשלה את תמיכתם בחוק, שאותו יזם ח"כ שטרן, והפצירו בו לא לעכב אותו. השר לביטחון הפנים ציין כי יו"ר הקואליציה ינהל מגעים עם הח"כ מיש עתיד בניסיון להגיע להסכמות ולהעלות את ההצעה להצבעה היום

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שרים בקואליציה הגבירו היום (ראשון) את הלחץ להעלות היום את ההצבעה על הצעת חוק להפסקת תשלומי המשכורת לאסירים ביטחוניים ולא לדחות אותה בשבוע, כפי שדווח בוואלה! NEWS אתמול. ההצעה, המכונה "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים", הוגשה על ידי חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) יחד עם ח"כים מכל סיעות הקואליציה, הייתה צפויה להידחות בשל עיכובים משפטיים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בישיבת הממשלה כי יו"ר הקואליציה ינהל היום מגעים עם ח"כ שטרן בניסיון להגיע להסכמות. "הרעיון שהרשות הפלסטינית תאבד סכום כסף שווה בערכו לסכום שהיא מעבירה למחבלים הוא רעיון שלנו, שראש הממשלה והליכוד הובילו אותו וממשיכים להוביל אותו עד יישומו. ההצעה החיובית אבל צריכה להיות מתואמת עם הממשלה", אמר.

בישיבת שרי הליכוד הפצירו השרים בראש הממשלה כי זו חובה לתמוך בחוק של שטרן. שרת התרבות מירי רגב אמרה אחרי הישיבה כי "כל שרי הליכוד היו בעד ההצעה. גם ראש הממשלה בעד ההצעה. אנחנו מתכוונים לתמוך בהצעה ולהניע אותה. בהחלט נתמוך. זו הצעת חוק לא רק של שטרן אל של ח"כים רבים מהליכוד".

לקריאה נוספת:
ערב פגישת טראמפ ואבו מאזן: נתניהו דרש להפסיק את התשלומים למחבלים
"טראמפ ידרוש מאבו מאזן להפסיק לממן משפחות מחבלים"
בניסיון להתניע את המו"מ: מאמץ ישראלי-אמריקני לבטל משכורות למחבלים

השרים גלעד ארדן ומירי רגב, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. משה סלמן, הארץ, פול צלמים
תומכים בחוק, ארדן ורגב/פול צלמים, משה סלמן, הארץ

ההחלטה הסופית על ההצבעה תתקבל בישיבת ראשי הקואליציה שתיערך היום בצהריים. לדברי גורמים פוליטיים, נשקלת האפשרות להצביע על הצעת החוק של שטרן בכפוף להצמדתה להצעת חוק ממשלתית. שרי הבית היהודי צפויים לדרוש בישיבה להעלות היום את ההצעה, אבל יסכימו לדחייה של כמה שבועות כדי להפיק הצעת חוק ממשלתית. אם ההצעה תידחה בישיבת שרי הקואליציה, עשויים ביש עתיד להעלות בכל מקרה את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית בניסיון להביך את הממשלה.

הצעת החוק קובעת כי יש לנכות מכל סכום המועבר לרשות את שיעור התמיכה בטרור במהלך השנה החולפת. השיעור המוצע ייקבע בדוח שיפרסם שר הביטחון על בסיס נתונים המתפרסמים ברשות הפלסטינית בסיומה של כל שנת כספים. חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל, ולקצבאות למשפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים חדשים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר – כך שנגרמה פגיעה גדולה יותר במטרות ישראליות - כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

ישראל טוענת שנים ארוכות בפני הקהילה הבינלאומית כי מדיניות תשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים אסירים ובני משפחותיהם, המעוגנת בחקיקה רשמית, היא "מכשול למשא ומתן ומערכת תמריצים רשמית לרצח ישראלים". בשבועות האחרונים עמדה הסוגיה במוקד הניסיון של הממשל האמריקני לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. ראש הממשלה שב והדגיש בהצהרותיו כי הפסקת תשלום המשכורות היא "מבחן ראשון לשלום". הנשיא דונלד טראמפ עצמו העלה את הנושא בפגישתו עם אבו מאזן בבית לחם בחודש שעבר, ולפי דיווחים שונים הוא זעם על אבו מאזן שלא הציג בפניו פתרון לדרישה להפסיק את המדיניות הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully