וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הדרישה להאצת הבנייה בהתנחלויות: "לקרוע את החבל"

11.6.2017 / 11:15

בפתח ישיבת הממשלה אמר שר הביטחון כי הוא מודע היטב הן לצורכי הבנייה ביהודה ושומרון והן ללחצים הבינלאומיים. על התכנית האחרונה לבניית מאות יחידות דיור: "מי שחושב שזה מעט - מסכן את מפעל ההתיישבות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לביקורת שנמתחה על התכנית לבניית כאלף יחידות דיור ביהודה ושומרון ואמר כי "לטענות ולמספרים שנזרקו אין קשר למציאות. מי שטוען שניתן היה לעשות יותר, זה לא למתוח את החבל עד הסוף אלא לקרוע אותו לגמרי ובכך לסכן את כל מפעל ההתיישבות. לא הייתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר, שתדאג להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ותפתח אותה".

הוא ביקש "לבחון ברזולוציה של כל בית ובית אילו אישורים ניתנו בתחום התכנון והבנייה", והוסיף כי הוא מודע היטב הן לצורכי הבנייה ביהודה ושומרון והן ללחצים הבינלאומיים בנושא. "כל מה שאישרנו, ראש הממשלה ואני, עשינו בשקיפות מוחלטת ובאחריות. בישיבת מועצת התכנון האחרונה אושר 3,651 בתים, מתוכם 671 לבנייה מידית. בסך הכל מתחילת השנה אישרנו 8,345 יחידות, מתוכן 3,066 לבנייה מידית. מאז שנת 1992 לא הייתה אף ממשלה שאישרה יותר יחידות דיור במחצית שנה אחת".

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה תדחה בשבוע החלטה על "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים"
אחרי העימות החריף באולפן וואלה! NEWS: מרגלית מתנצל בפני גבאי
ח"כ בר-לב פרסם תמונה בשמלה וגרר סערה: "לא תחליטו מה יהודי"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בקריה בתל אביב, אפריל 2017. ניב אהרונסון
ליברמן/ניב אהרונסון

ביום שלישי האחרון אישרה ועדת המשנה להתיישבות במועצת התכנון העליונה שבמנהל האזרחי תכניות בנייה של יותר מאלף יחידות דיור ביהודה ושומרון, שמתוכן 102 יחידות למפוני עמונה בהתנחלות חדשה בשם עמיחי. האישורים הוגדרו כ"התקדמות", אך בחלק מהמקרים מדובר באישורים לשלבים שונים של ההליך, ולא לבנייה ממשית בפועל. בין היתר אושרה תכנית למתן תוקף ל-839 יחידות דיור באריאל, 98 יחידות בטלמון ו-255 בכרם רעים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תושבי עמונה מוחים מול משרד ראש הממשלה, פברואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
יוקם ישוב חדש. הפגנת מפוני עמונה, פברואר/תצפית TPS, הלל מאיר

ראש המועצה האזורית שומרון הגיב לדבריו של ליברמן ואמר: "אני מאוד מכבד את שר הביטחון, אולם לצערי המספרים שהוא מציין אינם נכונים. הרוב המוחלט של יחידות הדיוק המוזכרות נספרות כל אחת חמש או שש פעמים".

לדבריו, "המספרים האמיתיים הם פחות מ-2,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, אל מול 20 אלף יחידות דיור שאושרו על ידי הקבינט לערביי יהודה ושומרון בשטחי C. לכן, אני מבקש מהממשלה הזו, שהיא ממשלה לאומית, להתעשת ולהפסיק את המדיניות של הקפאת התכנון בפועל. השינוי צריך להיות לא רק בדיבורים אלא במעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully