וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס רוסי הסיט מפציץ אמריקני: "לא תורם להרגעת המתח"

מטוס קרב של חיל האוויר הרוסי התקרב למטוס של צבא ארצות הברית שהשתתף בתרגיל של נאט"ו, סמוך לשטח רוסיה, ואילץ אותו לשנות את מסלולו. וושינגטון: "התרגיל התקיים בשטח בינלאומי"

מטוס קרב רוסי מיירט מפציץ אמריקני מעל הים הבלטי במהלך תרגיל של נאט"ו. חיל האוויר האמריקני, צילום מסך
מטוס הקרב הרוסי/צילום מסך, חיל האוויר האמריקני

חיל האוויר הרוסי הסיט אתמול (שישי) כלי טייס אמריקנים בים הבלטי, סמוך לגבול עם רוסיה, ובהם מפציץ אסטרטגי המסוגל לשאת נשק גרעיני. המטוסים השתתפו בתרגיל השנתי של נאט"ו באזור, העוסק בעיקר בפעילות ימית.

מצבא ארצות הברית נמסר כי התרגיל המכונה BALTOPS התקיים בשטח אווירי בינלאומי, ומשרד ההגנה פרסם תמונות של כלי הטיס הרוסי המסיט את האמריקני. "אין לנו כל מידע נוסף למסור בנוגע לפעילות המטוס הרוסי", מסר דובר מטעם חיל האוויר האמריקני. ג'ף דיוויס, דובר מטעם הפנטגון, אמר כי מדובר באירוע "בטוח ומקצועי".

מטוס קרב רוסי מיירט מפציץ אמריקני מעל הים הבלטי במהלך תרגיל של נאט"ו. חיל האוויר האמריקני, צילום מסך
המטוס הרוסי מלווה את המפציץ האמריקני/צילום מסך, חיל האוויר האמריקני

במהלך התרגיל, מטוס SU-27 רוסי, המוכר בכינוי "פלאנקר", התקרב למפציץ B-52H, שלווה על ידי שלושה מטוסים נוספים. מנהל משרד החוץ הרוסי מיכאיל אוליאנוב אמר לסוכנות הידיעות של הקרמלין ספוטניק כי הכוח הרוסי "שמר על מרחק בטוח מהמפציץ האמריקני וליווה אותו עד ששינה את מסלולו והתרחק מהגבול הימי".

אוליאנוב הוסיף כי "העובדה שכוחות נאט"ו מתכנסים סמוך לגבול עם רוסיה לצורך תרגיל צבאי בתמיכת מפציצים אמריקנים, המסוגלים לשאת נשק גרעיני, לא תורמת להרגעת המתח באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully