וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה על מיי; יועציה הבכירים התפטרו

שני ראשי המטה של ראשת ממשלת בריטניה הכריזו על סיום תפקידם, לאחר קריאות לעזיבתם מצד בכירי המפלגה השמרנית. בצל הקריאות ההולכות וגוברות במפלגה ובציבור נגד המנהיגה, המפלגה הצפון-אירית הודיעה על תמיכתה בהקמת הממשלה

רויטרס

שני עוזריה הקרובים של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזו היום (שבת) על התפטרותם, לאחר שמפלגת השלטון השמרנית לא הצליחה להשיג רוב פרלמנטרי בבחירות האחרונות. ראש המטה ניק טימותי פרסם היום הודעה באתר המזוהה עם המפלגה השמרנית, ובה מסר כי סיים אתמול את עבודתו, ולאחר מכן פרסמה שותפתו פיונה היל הודעה דומה. במקביל, לשכתה של מיי הודיעה כי המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית (DUP) מצפון אירלנד תתמוך בהקמת הממשלה.

"הסיבה לתוצאה המאכזבת בבחירות אינה היעדר תמיכה בתרזה מיי ובשמרנים, אלא הזינוק הבלתי צפוי בתמיכה בלייבור", כתב טימותי. הוא לקח אחריות על חלקו בקמפיין הבחירות, שכלל פיקוח על מצע המפלגה: "באופן ספציפי, אני מצר על ההחלטה שלא לכלול במצע סף עליון ותחתון להצעתנו להתמודד עם העלות הגבוהה של שירותים סוציאליים".

עוד בוואלה! NEWS:
הממלכה (הלא) מאוחדת: ביום שאחרי הבחירות בריטניה שרויה באי-ודאות
מיי קיבלה מנדט מהמלכה: "נוביל את בריטניה בתקופה קריטית"
מי ניצח, מה עם הברקזיט – ומה תפקיד המלכה? מדריך הבחירות

ראשי המטה של מיי פיונה היל וניק טימוטי התפטרו מתפקידם לאחר הבחירות. רויטרס
"תרזה מיי תמשיך להיות ראשת ממשלה נפלאה". היל/רויטרס

בהצהרתה של היל נכתב כי "היה זה תענוג לשרת את הממשלה ולעבוד עם ראשת ממשלה מצוינת כזו". לדבריה, "אין לי שום ספק שתרזה מיי תמשיך לשרת ולעבוד קשה כראשת ממשלה – ותעשה זאת בצורה נפלאה". ב-BBC דווח כי גורמים בסביבתה של מיי קראו לה לפטר את השניים, בעקבות ביקורת חריפה מתוך מפלגתה.

בקרב השמרנים, שזכו ב-318 מהמושבים בפרלמנט – שמונה פחות מהרוב המוחלט הנדרש על מנת להימנע מהקמת קואליציה, נשמעה ביקורת כלפי מיי, אולם זו הבהירה כי אין בכוונתה להתפטר מראשות הממשלה. סקר בזק שפורסם באתר "ConservativeHome" ונערך בקרב 1,503 מצביעי המפלגה השמרנית העלה כי יותר מ-59% מהם סבורים שעל מיי להתפטר.

עוד באותו נושא

המפלגה שמיי תולה בה תקוות מתנגדת לנישואי גאים ותומכת בישראל

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 9 ביוני 2017. רויטרס
שני שלישים ממצביעי המפלגה קראו להתפטרותה. מיי/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפטרות היועצים אירעה בצל המגעים המתקדמים להקמת קואליציה עם המפלגה הדמוקרטית היוניוניסטית, DUP. בכלי התקשורת בבריטניה דווח כי גורם בכיר ממפלגתה של מיי הגיע היום לבלפסט, בצפון אירלנד, לשיחות עם נציגי DUP, במטרה לבחון "כיצד הם יכולים לתמוך באופן המיטבי" בממשלה החדשה. בשלכתה של מיי סירבו לאשר את הדיווחים או למסור מידע על התקדמות המגעים.

ההתקרבות בין המפלגה השמרנית ל-DUP עוררה ביקורת ציבורית נרחבת, בטענה כי הממשלה שיקימו שתי המפלגות תהיה שמרנית במיוחד ולא תיטיב עם הציבור הבריטי. עצומה שנפתחה בקריאה נגד המגעים בין מפלגת השלטון ל-DUP צברה תוך זמן קצר קרוב לחצי מיליון חתימות.

טרם התברר איך תיראה ממשלתה החדשה של מיי, ומה יהיה חלקה של DUP – או של מפלגה אחרת שתיכנס לקואליציה במקומה – בהרכב השרים. על פי ההערכות, פיליפ המונד יישאר בתפקיד שר האוצר, וכך גם שר החוץ בוריס ג'ונסון, שרת הפנים אמבר רד, השר לענייני "ברקזיט" דייוויד דייוויס ושר ההגנה מייקל פאלון. כמה שרים זוטרים יותר איבדו את מושבם בפרלמנט בבחירות, ומיי תיאלץ להחליפם.

(עדכון ראשון: 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully