וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר עם קטאר: הנהגת חמאס תגיע בקרוב לביקור באיראן

10.6.2017 / 12:15

חבר הלשכה המדינית של הארגון הודיע כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה יוביל משלחת בכירה לטהראן. זאת, לאחר שדווח בעת האחרונה על התקרבות בין איראן לחמאס. בשבוע האחרון, גורשו כעשרה מאנשי חמאס מקטאר

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

משלחת בכירה מטעם חמאס, בראשותו של מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, תבקר בקרוב באיראן – כך מסר הלילה (שבת) חבר הלשכה המדינית של חמאס אוסמה חמדאן. על פי הודעתו של חמדאן, שפורסמה בדף הפייסבוק הרשמי שלו, המשלחת הבכירה תבקר בכמה מדינות נוספות, אולם טרם התברר באילו מדינות מדובר.

ההודעה האחרונה מגיעה ברקע דיווחים על התקרבות בין הארגון הפלסטיני לרשויות בטהראן, ובצל החרם שהטילו שורה של מדינות ערביות על קטאר, בין היתר בדרישה להפסיק את תמיכתה בחמאס. מוקדם יותר השבוע אמר בכיר הארגון אחמד יוסף בריאיון לעיתון הירדני "אל-רד" כי חמאס שוקל לחדש את הקשרים עם איראן, נוכח "ההתפתחויות האחרונות והקואליציות שנרקמות באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
במפרץ מברכים על דברי טראמפ: "קטאר צריכה להתחייב למאבק בטרור"
"סניף דאעש בירושלים": בן ארי ומרזל התפרצו למשרדי אל-ג'זירה
"מנהיג האחים המוסלמים טרוריסט": מדינות ערב בסנקציות על קטאר

הצגת אמנת חמאס החדשה, דוחא, קטאר, 1 במאי 2017. רויטרס
הביקור יכלול כמה מדינות נוספות. בכירי חמאס בקטאר, בחודש שעבר/רויטרס

קטאר רואה עצמה כנותנת החסות המרכזית של תנועת חמאס ונחשבת לתומכת נלהבת שלה. בימים האחרונים גורשו כמה מפעילי הארגון מקטאר, בהם בעיקר פעילי הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם. עוד לפני פרוץ המשבר דווח כי קטאר הודיעה להנהגת הארגון כי בכוונתה לגרש כמה מפעיליה בעקבות "לחצים חיצוניים" שהופעלו עליה.

לפני פחות משבועיים דווח בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי איראן וחמאס הגיעו להסכם עקרוני על חידוש התמיכה הכספית של טהראן בארגון. על פי הדיווח, שציטט מקורות פלסטיניים, לאחרונה התקיימו בלבנון פגישות אינטנסיביות בין בכירים במשמרות המהפכה ובחיזבאללה לבין בכירי חמאס.

לפי הגורמים, בפגישות סוכם על חידוש הקשרים ועל פיתוחם, וכן על חידוש העזרה הכספית לארגון כפי שהיה לפני פרוץ המלחמה בסוריה. במסגרת זו, דווח על ביקור של משלחת בכירה מטעם הארגון באיראן, כדי לגשר על הפערים ועל חילוקי הדעות שנותרו. איראן ויתרה בהסכם העקרוני שהושג על סעיף שדרשה בתחילה מחמאס, שדרש מהארגון הפלסטיני להכריז על תמיכה בה במסגרת המאבק עם ערב הסעודית.

עוד באותו נושא

ליברמן להיילי: "בכיר חמאס שעזב את קטאר מתכנן פיגוע נגד ישראל"

לכתבה המלאה
ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-תאני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בדוחא, 2014. GettyImages
אמיר קטאר לצד חאלד משעל ואבו מאזן, דוחא, 2014/GettyImages

בתחילת השבוע הכריזו ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, מצרים ובחריין על ניתוק כל הקשרים עם קטאר, בטענה כי היא תומכת בטרור. שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר אמר כי קטאר צריכה לנקוט "כמה צעדים", בהם הפסקת התמיכה חמאס, על מנת לחדש את היחסים הדיפלומטיים והכלכליים על המדינות הערביות שהכריזו על ניתוק היחסים.

לפני כשבוע דווח בעיתון הלבנוני "אל-מיאדין" כי הרשויות בקטאר הודיעו לחמאס כי בכוונתן לגרש משטח הנסיכות כמה מאנשי הארגון, ועל פי הדיווח, לידי הארגון הועברה רשימה הכוללת שמות של חבריו המיועדים לגירוש, מרביתם אחראים על התיאום עם שלוחת חמאס בגדה המערבית. לדברי גורמים שצוטטו בדיווח, דוחא התנצלה בפני חמאס על הצעד.

לפי שעה, ידוע על גירושו של טאהר ג'בארין, משוחרר עסקת שליט וממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה. בתחילת השבוע, בכיר חמאס סאלח אל-עארורי עזב את קטאר למלזיה. כעשרה גורמים נוספים גורשו בימים האחרונים, ועברו לטורקיה, מלזיה ואיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully