וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בפיליפינים: צבא ארה"ב מסייע לצבא המקומי בלחימה במראווי

גורמים בשגרירות האמריקנית במנילה ובצבא הפיליפיני אישרו כי כוחות מיוחדים פועלים בדרום המדינה. במקביל, דובר הצבא אישר כי קיימות "אינדיקציות חזקות" לכך שהאחים שמנהיגים את ארגון "מאוטה" נהרגו בקרבות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נשיא הפיליפינים במסר לחיילי המדינה)

כוחות אמריקניים מיוחדים מסייעים לצבא הפיליפיני במאמצים לשבירת המצור על העיר מראווי, בדרום הפיליפינים, שמוחזקת בידי ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך אישר היום (שבת) דובר שגרירות ארצות הברית במנילה, יום לאחר שמטוס ביון אמריקני נראה בשמי העיר. לדבריו, "לבקשת ממשלת הפיליפינים, כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית מסייעים במבצע במראווי".

דובר מטעם הצבא הפיליפיני אישר כי הכוחות המיוחדים פועלים בדרום המדינה, במסגרת המאבק במיליציות מאוטה ואבו סיאף באי הדרומי מינדנאו, אולם לטענתו הם מספקים סיוע טכני בלבד, ולא מעורבים בלחימה עצמה. השתלטות החמושים האסלאמיסטים על מראווי, בסיוע לוחמים ממדינות שכנות ומהמזרח התיכון, עוררה חשש בקהילה הבינלאומית מפני התבססות של קבוצות המזוהות עם דאעש גם בדרום-מזרח אסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: לוחמי צבא אסד הגיעו לשטח אסטרטגי בגבול עיראק
הממלכה (הלא) מאוחדת: ביום שאחרי הבחירות בריטניה שרויה באי-ודאות
טראמפ: "קומי שיקר, מוכן ב-100% להעיד תחת שבועה על שיחותינו"

מחסום משטרתי בעיר מראווי בפיליפינים, יוני 2017. רויטרס
העיר מוחזקת על ידי תומכי דאעש. מחסום משטרתי במראווי, אתמול/רויטרס

בתוך כך, דובר מטעם צבא הפיליפינים מסר היום כי קיימות "אינדיקציות חזקות" לכך ששני האחים שעומדים בהנהגת ארגון מאוטה נהרגו במהלך הלחימה במראווי. "אנחנו עדיין ממתינים לאישור סופי", הבהיר הדובר ג'ו-אר הררה, במסיבת עיתונאים בעיר, והוסיף כי הצבא פועל לאימות הדיווחים בנוגע לגורלם של האחים, עבדאללה ועומאר מאוטה.

שיתוף הפעולה בין צבאות ארצות הברית והפיליפינים מגיע לאחר כמה חודשים של עוינות בין מנילה לוושינגטון, בין היתר בשל התבטאויותיו של הנשיא רודריגו דוטרטה בגנות הממשל האמריקני וקריאתו לעזיבת הכוחות האמריקניים. החל משנת 2002 הציבה וושינגטון כוחות במינדנאו, שסייעו בהכשרה ובייעוץ לצבא הפיליפיני. תכנית הסיוע הופסקה בשנת 2015, אולם נותרה באי נוכחות קטנה יחסית של חיילים אמריקנים.

מחסום משטרתי בעיר מראווי בפיליפינים, יוני 2017. רויטרס
"אינדקציות חזקות" למותם של מנהיגי מאוטה. מראווי, אתמול/רויטרס

ביום חמישי האחרון הכריז מפקד כוחות הצבא במינדנאו כי המצור על מראווי צפוי "להסתיים בקרוב". לדבריו, נרשמת כעת רק התנגדות "קלה" של החמושים האסלאמיסטים באזור. לפני כשבועיים הכריז הנשיא דוטרטה על משטר צבאי באי, בעקבות הקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון לחמושים בעיר, שמונה כ-200 אלף תושבים, ובצל הקרבות החלו אלפי תושבים לעזוב את העיר.

קבורת ילד שנפגע מכדור תועה במהלך עימותים במראווי, הפיליפינים, 2017. רויטרס
קבורת ילד שנפגע במהלך חילופי אש, מראווי, אתמול/רויטרס
מחסום משטרתי בעיר מראווי בפיליפינים, יוני 2017. רויטרס
מחסום משטרתי במראווי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully