וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: לוחמי צבא אסד הגיעו לשטח אסטרטגי בגבול עיראק

10.6.2017 / 5:11

לוחמים התומכים במשטר הנשיא בשאר אסד הגיעו לאל-באדיה, אזור מדברי שהוכרז על ידי דמשק כבעל חשיבות צבאית. שליטה בשטח יכולה לפתוח נתיב אספקה אווירי מטהראן לעיראק, סוריה ולבנון

צילום: עמוד הטוויטר UnionNews

(בווידיאו: הפלת מל"ט חמוש של צבא שתקף את כוחות הקואליציה הבינלאומית בדרום סוריה על ידי ארצות הברית)

צבא סוריה ומילציות התומכות בו הגיעו לגבול עיראק – כך הודיע אתמול (שישי) אחד המפקדים התומכים במשטר הנשיא בשאר אסד. הכוחות הגיעו לקרבת הבסיס הממוקם בעיירה א-תנף שבאזור אל-באדיה, שם מאמן צבא ארצות הברית מורדים מקומיים. "זה מסר לכולם", אמר המפקד מבלי לפרט.

אזור מדברי זה, המשתרע על גבולות ירדן ועיראק, הוכרז על ידי דמשק כבעל חשיבות צבאית גבוהה. ככל הנראה הוא חשוב במיוחד לבנות הברית של אסד הנתמכות על ידי איראן, משום שהוא יכול לפתוח נתיב מעבר אווירי של אספקה מטהראן לעיראק, סוריה ולבנון. עובדה זו מהווה דאגה גדולה לארצות הברית ובעלות בריתה באזור.

עד כה, המיליציות התומכות בארצות הברית הצליחו להשתלט על שטחים נרחבים באזור במשך חודשים, התקדמות שהטרידה את המשטר הסורי. לדברי המפקד התומך באסד, מצב זה הביא לפתיחת נתיב חדש על ידי צבא סוריה לעבר הגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "קומי שיקר, מוכן ב-100% להעיד תחת שבועה על שיחותינו"
ארה"ב קוראת להקלת המצור על קטאר: "מפריע למאבק בדאעש"
מנהרה של חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של אונר"א ברצועת עזה

כוחות "הגיוס העממי" באזור הגבול עם סוריה, עיראק, 30 במאי 2017. רויטרס
סוריה הזהירה את ארה"ב מפני חציית "קווים אדומים". כוחות באזור "הגבול העממי" בסוריה/רויטרס

המיליציות התומכות באסד איימו השבוע לתקוף את העמדות האמריקניות בסוריה, והזהירה כי האיפוק שננקט לאחר תקיפותיה האוויריות של ארצות הברית במהלך השבוע יסתיים במידה ווושינגטון תחצה "קווים אדומים".

מוקדם יותר השבוע ארצות הברית הפילה מל"ט חמוש של המשטר הסורי שתקף את כוחות הקואליציה הבינלאומית בדרום סוריה. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה דמשק תקפה ישירות את הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והתקיפה השלישית של וושינגטון נגד נאמני אסד בשלושת השבועות האחרונים.

דובר הקואליציה, קולונול ראיין דילון מצבא ארצות הברית, אמר כי המל"ט הושמד לאחר שירה על כוחות הקואליציה שסיירו מחוץ לאחד "האזורים הבטוחים" בסמוך לא-תאנף. לדבריו, לא היו נפגעים בקרב כוחות הקואליציה. תקיפת המל"ט הייתה תגובה להפצצה שבוצעה קודם לכן השבוע נגד כלי רכב עמוסים בכלי נשק, שהתקדמו לעבר מורדים הנתמכים בידי ארצות הברית באזור העיירה א-תנף, הסמוכה לגבול עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully