וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרה של חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של אונר"א ברצועת עזה

מסוכנות הפליטים של האו"ם נמסר כי המנהרה אותרה לפני כשבוע וחצי מתחת למוסדות חינוכיים במרכז הרצועה. "אנו דורשים מחמאס לכבד את הנטרליות של מוסדות האו"ם", נמסר. ארגון חמאס הכחיש את הטענות וגינה אותן

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
"נאטום את המנהרה באופן מיידי". מנהרת חמאס, 2014/דובר צה"ל

מנהרה של הזרוע הצבאית של ארגון חמאס התגלתה לפני כשבוע וחצי מתחת לשני בתי ספר של סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) ברצועת עזה - כך הודיעה אמש (שישי) הסוכנות. בהודעה צוין כי המנהרה אותרה בזמן שהמוסדות החינוכיים היו ריקים בשל חופשה וכי פיריה אינם ממוקמים בשטחם. "אונר"א מגנה את קיום המנהרה. בלתי מתקבל על הדעת שתלמידים ומורים נמצאים תחת סיכון בשל הדבר. אנו מבקשים לכבד את הניטרליות של מוסדות האו"ם ברצועה", נכתב. ארגון חמאס גינה הלילה את הטענות ומסר כי "אין מנהרה מתחת לבית הספר".

על פי הסוכנות, ניתנה הודעה לחמאס שלפיה בכוונתה לאטום את המנהרה באופן מיידי. "הבענו בפני חמאס מחאה חריפה על קיום המנהרה. לא נאפשר את הגעתם של תלמידים לבתי הספר עד לפתרון הבעיה. קיום מנהרות מתחת למוסדות האו"ם אינו עולה בקנה אחד עם החסינות המוטלת על הסוכנות לפי המשפט הבינלאומי. יש לשמור על נטרליות של מוסדות האו"ם בכל עת. אנו דורשים מחמאס לחדול מכל פעילות שמערערת את יכולת עובדינו לסייע לפליטים הפלסטינים", נמסר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, כתב בעמוד הפייסבוק בערבית כי "המנהרה התגלתה מתחת לבית הספר לבנים באל-מעאזי. ברור כשמש כי העולם הערבי כולו הבין שארגון הטרור חמאס הוא זה שהורס את רצועת עזה ומחסל כל סיכוי של עתיד טוב לעזתים".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני בן 35 נהרג מירי כוחות צה"ל בעימותים ברצועת עזה
לא בכיר הודח – אלא "מדליף": לטראמפ סיבות רבות להיות מרוצה מעדות קומי
מיי קיבלה מנדט מהמלכה: "נוביל את בריטניה בתקופה קריטית"

ילדים פלסטיניים שנותרו ללא קורת גג מטופלים על ידי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א), אוגוסט 2014. רויטרס
"דורשים לשמור על נטרליות". תלמידי בית ספר של אונר"א, חאן יונס/רויטרס

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר: "האמת נחשפה, החמאס משתמש בילדי עזה כמגנים אנושיים. אין גבול לציניות והאכזריות של החמאס שמנצל את בתי הספר של האו"ם לפעילות טרור רצחנית. במקום לחנך את ילדי עזה, בתי הספר של אונר"א הפכו לבסיסי טרור להוצאת פיגועים נגד ילדי ישראל." דנון קרא למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון להתערב באופן מיידי ולהגביר את הפיקוח על פעילות אונר"א לאור גילויי קשרים בין אונר"א לחמאס בחודשים האחרונים. "האו"ם צריך לפעול באופן מיידי כדי להבטיח שמתקני האו"ם לא משמשים כמגנים לתשתיות הטרור של החמאס", מסר.

בפברואר האחרון הודיעה אונר"א על השעייתו של סוהיל אל-הינדי, יו"ר התאחדות העובדים הערבים בארגון, שנבחר להנהגת חמאס. מאונר"א נמסר כי ההחלטה התקבלה עוד לפני בקשת ישראל לפטר את אל-הינדי. הסוכנות ציינה כי ההחלטה התקבלה לפני קריאת צה"ל לפטרו. "לאור חקירה פנימית שערכנו, הונח בפנינו מידע מהימן ממספר מקורות, שהוביל לקבלת ההחלטה להשעות את הינדי, עד אשר יתקבלו מסקנות סופיות בעניינו", מסרה דוברת אונר"א, כריס גאנס.


(עדכון ראשון: 20:55)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully