וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב: "תמכו בנו כל השנה - לא רק היום"

9.6.2017 / 13:36

כ-200 אלף איש משתתפים באירוע הצבעוני בעיר, תחת הכותרת "Let it B", לחיזוק הקהילה הביסקסואלית. חולדאי: "שתל אביב תמשיך להיות מגדלור של רעות ואחווה". יו"ר איגי: "נילחם עד לשינוי בשטח - ש'הומו' לא תהיה קללה"

צלמים זמניים מורשים

כ-200 אלף בני אדם משתתפים בשעה זו (שישי) במצעד הגאווה ה-19 המתקיים ברחובות תל אביב. כ-30 אלף תיירים שהגיעו מכל קצוות העולם לישראל על מנת להשתתף באירועים בעיר צפויים להגיע למצעד. מצעד הגאווה מתקיים השנה בסימן חיזוק הקהילה הביסקסואלית ותמיכה במאבקה לחיים בשוויון ובכבוד, תחת הסלוגן עם כפל המשמעות "LET IT B".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הזניק את המצעד מגן מאיר, ואמר כי "עד כמה שהאירוע הזה שמח - הוא בסופו של דבר התרסה ואמירה על החברה שלנו במדינת ישראל, יש לנו לצעוד עוד כברת דרך כדי שכל בני האדם בחברה הזאת יהיו שווים". לדבריו, "אנחנו דואגים לכך שיותר ויותר ערים יקדמו מצעדי גאווה, ואני מקווה שתהיו איתנו בשנים הבאות ושהעיר תל אביב יפו תהיה מגדלור של רעות ואחווה. מה שנשאר לנו זה להמשיך ללכת במצעד הארוך והחשוב הזה".

עוד בוואלה! NEWS
עם אבטחה כבדה וחסימות כבישים: מצעד הגאווה ייערך היום בת"א
הבחירות בבריטניה: מיי איבדה את הרוב, הלייבור מתחזקים
"מנהיג האחים המוסלמים טרוריסט": מדינות ערב בסנקציות על קטאר

צפו בתמונות המרהיבות מהמצעד

ראובן קסטרו

"זו הפעם הראשונה שלי פה וזה מדהים", סיפר בן, תייר אמריקני שהגיע לישראל במסגרת פרויקט "תגלית". "יש כאן הרבה אנרגיות וזה דומה למצעדים בארצות הברית. אני אוהב את תל אביב מאוד".

אלכסה ונילי, מלכת דראג שמארגנת מסיבות ובבעלותה חנות פטיש, סיפרה: "הגעתי לפה מאהבה. רציתי להעניק חמלה, אהבה וסקס בטוח ושפוי בהסכמה. המצעד יפה מאוד השנה, תוסס ויש כאן הרבה גברים חתיכים".

פרויקט מיוחד

שמים סוף לאלימות ברשת נגד הקהילה הגאה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"האתגר שלנו הוא לשנות בשטח". תל אביב, היום/ראובן קסטרו

יניב ויצמן, יו"ר תנועת הנוער הגאה איגי ומחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, התייחס לנושא המצעד ולהשפעה הכללית שלו על החברה. "המצעד הוא בסימן ביסקסואליות, אבל בסוף האתגר שלנו הוא לשנות בשטח. שהומו יפסיק להיות קללה, שטראנסיות יפסיקו לקבל מכות. אנחנו רוצים שאלו שתומכים בנו היום, יתמכו בנו כל השנה. השנה יש מספר שיא של עסקים שתומך בנו ואני קורא להם לתמוך בנו כל השנה".

"למרות שבאנגלית נתניהו משתמש בקהילה הגאה כשכפ"צ מדיני, בכל שנות כהונתו, הוא לא נקף אצבע עבור קהילת הלהט"ב בישראל", אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה בכנסת, במצעד הגאווה בתל-אביב. "ביום זה הוא צריך להסתכל למציאות בעיניים ולומר את האמת: מעל לשנתיים מהקמתה, ממשלת הימין לא תמכה בקהילה באופן שמתבטא בחקיקה ובהענקת זכויות אזרחיות שוות. המצעד היום הוא מפגן כוח והשראה אדירה מול המלעיזים והלהט"בופובים שיראו שהציבור עם הקהילה הגאה. אני קוראת לממשלה לנצל את חודש הגאווה כדי לעבור מדיבורים בעלמא למעשים".

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תל אביב, היום/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"צריך להסתכל למציאות בעיניים". תל אביב, היום/ראובן קסטרו
בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגל הגאווה יוני 2017. פייסבוק עיריית תל אביב יפו, צילום מסך
בניין העירייה, שהואר בצבעי דגל הגאווה השבוע/צילום מסך, פייסבוק עיריית תל אביב יפו

גם השר לשעבר ומועמד ליו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיע למצעד להביע תמיכה. "הגעתי לפה לפגוש אנשים, לחוות את החוויה, להזדהות וגם ליהנות", אמר. "אני מאמין שכל אדם זכאי לקבל את אותן הזכויות, זו מגילת העצמאות שלנו. אני אקדם חקיקה למען קהילת הלהט"ב אם אבחר לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה".

החל מהשעה 12:00 התקיים הפנינג בגן מאיר בעיר. לאחר מכן, צעדו המשתתפים לכיוון טיילת הרברט סמואל, וב-13:00 צפויה להתקיים הזנקת המשאיות המסורתית מהרברט סמואל פינת פרישמן. החגיגות צפויות להסתיים באירועים בגן צ'ארלס קלור מהשעה 14:00 ועד 18:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מתכוננות למצעד/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ זהבה גלאון, שנמצאת באירוע, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ותהתה: "אם אתם כל כך בעד הקהילה הגאה וכל כך רוצים לעשות, מי הפריע לכם לקדם את זכויות הקהילה הגאה? בישראל 2017 עדיין יש הרבה יותר מדי טיפוסים שחושבים שיש להם זכות לומר לכם עם מי לצאת, עם מי להתחתן, ושחושבים שמותר להם לגרור אתכם בחזרה לארון, ואת ישראל בחזרה לימי הביניים".

באירועים בגן תיקח חלק, בין היתר, קורין גדעון, ויופיעו ספיר סבן, מיומנה, שימי תבורי, ג'ולייטה ועוד. בנוסף, גם השנה הוקם במקום מתחם מוצל למשפחות עם הפעלות לילדים, הופעות ומתקנים מתנפחים, דוכני מזון ושתייה ומוצרי גאווה וכן מתוכננת פעילות של ארגון הנוער הגאה.

משטרת ישראל נערכה במקום בכוחות מתוגברים. רחובות רבים בעיר נחסמו לתנועת כלי רכב כבר מהשעה 8:00 בבוקר, ואחרים צפויים להיסגר לסירוגין חל מהשעה 11:00 ועד 17:00. בנוסף, נאסרה חניית כלי רכב ברחובות אחרים באזור.

(עדכון ראשון 11:36)

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בסימן ביסקסואליות/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תל אביב, היום/ראובן קסטרו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully