וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום המדגמים בבריטניה: צניחה חדה בערכו של הפאונד

ערכו של המטבע הבריטי צנח בשני סנט לעומת הדולר האמריקני. חששם של המשקיעים הוא כי אי-יציבות פוליטית תוביל את בריטניה לעמדה מוחלשת במשא ומתן על הברקזיט מול האיחוד האירופי

מעצב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נועה לוי, עמרי מלכה, מערכת: אסתי סדקה

ערכו של הפאונד הבריטי צנח הלילה (שישי) בשני סנט לעומת הדולר האמריקני. זאת, לאחר שמתוצאות המדגמים במדינה עלה כי המפלגה השמרנית בראשותה של ראשת הממשלה תרזה מיי לא תזכה ברוב בפרלמנט. ערכו של הפאונד עומד כעת על 1.29 דולרים.

משקיעים חוששים כי אם אכן ייאבדו השמרנים את רוב המושבים בפרלמנט, הממשלה הבאה שתקום במדינה תהיה בעמדה חלשה במשא ומתן שיתקיים בינה ובין האיחוד האירופי בנושא עזיבתה של הממלכה. רוב גדול, מנגד, יבטיח יציבות פוליטית בחמש השנים הקרובות, ויעניק לראשת הממשלה מיי יד חופשית בניהול המשא ומתן על ה"ברקזיט". ההערכות הן כי היא תוכל לסרב לקריאות מחברי מפלגתה שידרשו ממנה לעזוב את האיחוד ללא עסקה שתקל על עסקים במדינה להשתלב בשוק האירופי לאחר המהלך.

צניחה חדה בערכו של הפאונד בעקבות תוצאות המדגמים בבריטניה, יוני 2017. רויטרס
הפאונד צונח. סוחר בקרן השקעות בלונדון לאחר פרסום המדגמים/רויטרס

לפי המדגמים הראשונים שפורסמו הלילה, מפלגתה של מיי תאבד 17 מושבים ותסיים עם 314 בלבד - 12 פחות מהמספר הדרוש כדי להשיג רוב. מנגד, מפלגת הלייבור של ג'רמי קורבין תתחזק ב-34 מושבים ותסיים עם 266. הוא עשוי לנסות להרכיב ממשלה עם שורת מפלגות קטנות, המתנגדות למדיניות של מיי. עם זאת, המפלגה הליברלית-דמוקרטית, שעלתה לפי המדגמים בשישה מושבים ותסיים עם 14, צפויה לסרב לחבור לכל קואליציה שהיא.

המפלגה הלאומית הסקוטית, שעשויה להיות פרטנרית של הלייבור, תסיים עם 34 מושבים, צניחה של 22 מושבים בהשוואה ל-2015. מפלגת העצמאות UKIP, שאיבדה מתכליתה עם הצלחתה במשאל העם על הברקזיט בשנה שעברה, צפויה לאבד את המושב היחיד שלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צניחה חדה בערכו של הפאונד בעקבות תוצאות המדגמים בבריטניה, יוני 2017. רויטרס
לונדון, הלילה/רויטרס
ג'רמי קורבין מצביע 8 ביוני 2017. רויטרס
קורבין יוצא מהקלפי, אמש/רויטרס
בחירות בבריטניה, יוני 2017. רויטרס
ספירת קולות, הלילה/רויטרס
בחירות בבריטניה, יוני 2017. רויטרס
תוצאות המדגמים בלונדון/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully