וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא הותקף באלימות בחדר המיון - והתיק נסגר מחוסר ראיות

מנהל מיון הילדים בבית החולים בנהריה הותקף בידי משפחה לאחר שנאלץ לקבוע את מות בתה התינוקת, אך למרות העידוד ממשרד הבריאות להגיש תלונות במקרים כגון זה, התיק נסגר ללא ידיעתו. "יום אחרי סגירת התיק - האחות מחולון הוצתה למוות"

דוקטור זאב סוניס מנהל המיון בבית חולים בנהריה שהותקף, 8 ביוני 2017. באדיבות המצולמים
בני המשפחה איימו שיסגרו איתו חשבון. ד"ר סוניס/באדיבות המצולמים

המשטרה סגרה חקירת תקיפת רופא בידי בן משפחה של מטופל בחודש פברואר, זאת מבלי ליידע את הרופא על כך - כך נודע לוואלה! NEWS. ד"ר סוניס, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי, התלונן כי הותקף על ידי הורים לתינוקת בת חצי שנה שמתה בחדר המיון, לאחר שסבלה מחום ושלשולים. הילדה סבלה ממחלה גנטית ומחלת לב קשה ולטענתו הרופאים העריכו כי היא לא תאריך ימים. "מצבה הידרדר מהר מאוד, וכבר במהלך הבדיקה נאלצנו לבצע החייאה", שחזר סוניס. "לצערי, אחרי הרבה נסיונות, נאלצנו לקבוע את מותה".

לאחר מכן, יצא סוניס בליווי אח לבשר למשפחה. "במקרים כאלו אני מנחם את המשפחה, אבל פה לא הייתה לי הזדמנות", תיאר. "האב יצא במהירות מהמחלקה, נתן צעקה שהילדה מתה, ואז חצי כפר שישב בחוץ התחיל להסתער על המחלקה. האב פשוט פתח את הדלת ונתן לכל האנשים להיכנס".

עוד בנושא
בתו של רוצח האחות למשפחת הנרצחת: "אין יום שאני לא חושבת עליך"
מנכ"ל כללית היוצא: "תכנית ליצמן לקיצור תורים היא עבודה בעיניים"
אל תשכחו את אמא: המאבק של בתה של האחות שנרצחה בחולון

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים בחולון על ידי מטופל ב- 14 במרץ 2017. באדיבות המשפחה
"באמת סליחה שלא שרפו אותי". טובה קררו, האחות שהוצתה למוות/באדיבות המשפחה

"ניסיתי להחזיק את הדלת כי זו מחלקה עם רגישות גבוהה, והתחילה המולה. ניסיתי למנוע אותה. הגיעו שלושה צעירים חסונים, דחפו אותי על הרצפה, איימו עליי שהם עוד יסגרו איתי את החשבון ונתנו בעיטה לדלת", שחזר. "האב התקרב עד הפרצוף שלי עם אגרוף, אבל מישהו שם הצליח לעצור אותו", הוסיף, "הם הקימו מהומה במחלקה, צרחו עליי, איימו עליי, ניסיתי להיות רגוע אבל הייתי מצוי בסערת רגשות. הצוות שלי, שתי רופאות ואחות, הסתגרו בחדר האוכל ופשוט בכו מפחד".

הצוות הזעיק את אבטחת בית החולים למקום בליווי שוטרים. סוניס הגיש תלונה במקום, תוך שהוא מצביע לשוטרים על מי שתקפו אותו. "ציפיתי שיעצרו אותם ויקחו אותם לחקירה. אני מבין מאד את סערת הרגשות של ההורים ולצערי במקצוע שלי אני נאלץ להיות במצבים מאד קשים, אבל פה ההידרדרות הייתה מהירה מאד. מעולם לא חוויתי אלימות קיצונית כזאת, ואני מנהל את המחלקה כבר 18 שנה. שום דבר לא מצדיק אלימות כזאת כלפי רופאים".

התיק נגד החשודים בתקיפה נסגר כעבור פחות משלושה שבועות, ב-13 במרץ – יממה בלבד לפני שהוצתה למוות האחות טובה קררו על ידי מטופל, בסניף קופת חולים בחולון שבו עבדה. לדברי סוניס, עילת הסגירה שנמסרה לו היא "חוסר עניין לציבור". גם ההודעה הרשמית הגיעה כשבועיים לאחר סגירת התיק בפועל, וגם היא התקבלה רק בעקבות פנייה יזומה שלו למשטרה.

עוד באותו נושא

טראמפ אחרי עדות קומי: "אנחנו תחת מצור, אך נצא מחוזקים יותר"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקימו מהומה במחלקה ואיימו על הצוות הרפואי. בית החולים בנהריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חיכיתי בסבלנות כמעט חודש מאז המקרה, אבל אף אחד מהמשטרה לא יצר איתי קשר. גם אף אחד מחברי הצוות הרפואי שלנו או מצוות האבטחה שהשתלט על האירוע באותו היום, לא זומן למתן עדות", סיפר סוניס, "אז איך בדיוק ניהלו חקירה? לא ניהלו אותה. המשטרה אשמה כאן מפורשות. יש לה אחריות גדולה להשליט כאן סדר והיא לא עושה זאת מספיק. באמת סליחה שלא שרפו אותי".

"השבוע קיימנו דיון בבית החולים ושמעתי במו אוזניי אחיות שאומרות שהתלוננו במשטרה על מטופלים שהרימו עליהן יד וסגרו להן את התיק. הגיע הזמן למלחמה אמיתית כלפי ההתנהגות הזאת לנותני שירות בכלל, ולצוותים הרפואיים בפרט".

המקרה של סוניס מצטרף לסטטיסטיקה העגומה - על פי נתוני משרד הבריאות, בשלוש השנים האחרונות התרחשו כ-3,000 אירועי אלימות במערכת הבריאות, 75% מהם אירועי אלימות מילולית והיתר אירועי אלימות פיזית. כ-75% מהאירועים מתרחשים בבתי החולים, בדגש על שערי בתי החולים והמחלקות לרפואה דחופה. בכ-25% מהמקרים מוגשות תלונות במשטרה. על אף שבמשרד הבריאות מעודדים את הצוותים הרפואיים להגיש תלונה במשטרה כאמצעי הרתעה, מנתוני המשרד לביטחון פנים עולה כי רק 20% מתיקי החקירה הבשילו לכדי כתבי אישום.

סניף של קופת החולים כללית נפתח מחדש לאחר שמטופל הצית את האחות טובה קררו, 19 במרץ 2017. טל אנגלנדר
שלט "די לאלימות" שנכתב בעקבות הצתת האחות טובה קררו/טל אנגלנדר

ממשטרת ישראל נמסר כי הוחלט לסגור את התיק מעילה של חוסר ראיות, אך בתגובה שנשלחה לא הייתה התייחסות ליתר הטענות של סוניס. "המשטרה רואה בחומרה כל גילוי של אלימות כלפי עובדי ציבור בכלל ואנשי צוות רפואי בפרט, ופועלת למיצוי הדין עם העבריינים באופן מיידי וללא פשרות. המקרה נחקר באופן יסודי ונבחן על ידי התביעה המשטרתית באופן ענייני לאור הראיות הקיימות בו", נמסר.

עוד נמסר כי "לרשות המתלונן עומדת כל העת הזכות לערער כחוק. המשטרה תמשיך להחמיר את האכיפה כנגד אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט כזו שמופעלת נגד צוותים רפואיים העושים מלאכת קודש, תוך ניהול חקירות מהירות וממצות ובמטרה להגיע לחקר האמת בכל מקרה".

ארגון רופאי המדינה מסר כי הוא "רואה בחומרה את הקלות בה מתנערת המשטרה מאחריותה להביא את החשודים בתקיפת צוות רפואי לדין. פתרון הבעיה יבוא רק אם המדינה תשקיע יותר משאבים ברפואה הציבורית והמשטרה תנקוט מדיניות של אפס סובלנות למעשי המיעוט האלים שאינו מעריך את מאמצי הרופאים, האחיות ושאר אנשי הצוות לעזור לו בשעת מצוקתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully