וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג נתניהו: "לא הייתה לנו מעורבות בפיטורי דן מרגלית"

ראש הממשלה ורעייתו דחו טענות כי דחפו לפיטוריו של העיתונאי מ"ישראל היום": "רעיית ראש הממשלה לא שוחחה עם בועז ביסמוט חודשים ארוכים, לטענות אין שום אחיזה במציאות". מרגלית טען כי רה"מ רצה בפיטוריו, בתו האשימה כי שרה נתניהו דרשה זאת

עריכה אמיר קוטיגרו, בימוי דובי קליין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה דחו אמש (חמישי) את הטענות כי דחפו לפיטוריו של העיתונאי דן מרגלית מ"ישראל היום", ובהודעה מטעמם נמסר כי לא הייתה להם "בשום שלב מעורבות כלשהי בעניינים כלשהם הנוגעים למרגלית".

בהודעת בני הזוג נתניהו הוכחשה הטענה שפרסמה בתו של מרגלית, שירה, ולפיה רעיית ראש הממשלה היא שדרשה את המהלך. לפי מרגלית עצמו, בדברים שאמר בגל"צ, "אילו הייתי כותב 'ביבי גאון ושרה התנהגה נפלא עם טראמפ', לא היו מפטרים אותי". שלשום נודע כי מרגלית יכתוב בעמודי הדעות של עיתון "הארץ".

עורך ישראל היום עמוס רגב, בועז ביסמוט ודן מרגלית ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
ביסמוט, מרגלית והעורך הקודם, עמוס רגב/אורי לנץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בטקס לציון 68 שנה לשיחרור העיר אילת. מרץ 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"כלל לא מכירים את בתו של מרגלית". בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מרגלית עמד בתוקף על כך שפוטר ללא כל משא ומתן. לדבריו, לא מדובר במהלך התייעלות שכן בעיתון לטענתו לא היו מוכנים שיישאר תמורת שכר מופחת. "בועז (ביסמוט, עורך העיתון - ד.ו) אמר שזה על רקע כלכלי ואני שאלתי אם זה יפתור את הבעיה אם זה יהיה שכר מופחת - אז הוא ענה שלא. ומזה הבנתי וגם אמרתי לו 'זה פוליטי'", לפי מרגלית.

מרגלית הוסיף כי ראש הממשלה נתניהו התחיל לרצות בפיטוריו לפני כשלוש-ארבע שנים כשהחל לנקוט בקו ביקורתי כלפיו. גורמים ב"ישראל היום" אמרו כי פיטוריו של מרגלית הם המשך ישיר לקו ההתייעלות של העיתון. לדברי גורם בחינמון, מרגלית נחשב לאחד מבעלי המשכורות הגבוהות ביותר במערכת ודווקא המשבצת של "עלה התאנה", הוותק והמעמד כבכיר הפרשנים שלו, העניקו לו סף דרישות גבוה - שכובד במשך שנים.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully