וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פעילי חיזבאללה תכננו לפגוע בגורמים בצה"ל ובמטרות נוספות

שני חברי הארגון השיעי קיבלו הכשרה צבאית בלבנון ועקבו אחרי אמצעי הביטחון בשגרירויות ישראל וארה"ב בפנמה. אחד מהם עקב גם אחרי גורמים צבאיים ומתקנים רגישים בניו יורק

עריכה: ניב מעוז

שני פעילי חיזבאללה תכננו פיגועים נגד שגרירויות ישראל וארצות הברית בפנמה, ואחד מהם עקב אחרי גורמי צבא ישראליים – כך הודיע אמש (חמישי) משרד המשפטים של ארצות הברית. נגד השניים, שנעצרו בשבוע שעבר, הוגש כתב אישום. לפי התביעה הפדרלית, עלי חוראני, מניו יורק, וסמר אל-דבק, ממישיגין, היו בשלבים המוקדמים של התכנית ורק תצפתו על המטרות כדי לבחון את נקודות התורפה שלהן.

השניים מואשמים כי עברו אימונים בכלי נשק ובהכנת מטענים בלבנון. חוראני, בן 32 מהברונקס, התחיל את אימוניו בשורות הארגון בגיל 16 ושיקר בבקשת ההגירה שלו, כשטען שאין לו קשרים לארגון טרור. הוא קיבל אזרחות אמריקנית ב-2009.

לפי התביעה, חוראני היה חבר פעיל בארגון הג'יהאד האסלאמי, הקשור לחיזבאללה, ונסע למחוז גואנגזו שבסין, שם הארגון הלבנוני השיג חומרים להכנת פצצות. עוד הוא מואשם כי ניסה לרכוש כלי נשק בארצות הברית ולהעביר אותם לחיזבאללה. הוא אף עקב אחרי גורמים הקשורים לצה"ל בניו יורק ואחרי מתקנים רגישים אחרים והעביר את המידע למפעיליו בלבנון.

נאום של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לרגל נסיגת צה"ל מדרום לבנון, 25 במאי 2017. רויטרס
תומכי חיזבאללה צופים בנאום של נסראללה, בחודש שעבר/רויטרס

אל-דבק, 37, הצטרף לחיזבאללה ב-2008 והגיע ללבנון פעמים רבות כדי להתאמן בשורות הארגון. שנה לאחר מכן הוא נסע לתאילנד, כדי לטהר שרידי חומר נפץ שנותרו במבנה ששימש חברי ארגון טרור שנתמך בידי חיזבאללה. ב-2011, הוא טס לפנמה, שם תיעד את אמצעי הביטחון של שגרירויות ארצות הברית וישראל. שנה לאחר מכן, הוא שב למדינה שבמרכז אמריקה כדי לבחון את נקודות התורפה של תעלת פנמה.

התובע ג'ון קים אמר כי האישומים נגדם הם "חמורים". לדבריו, אל-דבק וחוראני קיבלו "הכשרה בסגנון צבאי, כולל שימוש בכלי נשק כמו RPG ומקלעים כדי לבצע את המשימות של ארגון הטרור".

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully