וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות: נעצרו שלושה חשודים ברצח בחודש שעבר בכפר קאסם

8.6.2017 / 17:12

יומיים לאחר העימותים האלימים בין המשטרה לתושבי כפר קאסם, הותר לפרסום כי שלושה נעצרו בחשד לאחד ממקרי הרצח שאירעו בעיר בחודש שעבר. כמו כן, הודיעה הפרקליטות כי תגיש כתב אישום נגד אחד המפגינים במהומות

צלמים זמניים מורשים

המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות ברצח אחמד בדיר בכפר קאסם, בחודש שעבר - כך הותר לפרסום אחר הצהריים (חמישי). השלושה הם תושבי העיר סארי עיסא, בן 20, מוחמד טהא, בן 28 ובהא טהא, בן 30, ומלבד זהותם כל פרטי החקירה נאסרו בפרסום.

בדיר נרצח ב-2 במאי ברחבת מסגד בילאל בעיר. בחודש האחרון אירעו בכפר קאסם שבעה מקרי רצח, האחרון שבהם בשבוע שעבר, כששני גברים נורו למוות בידי אלמוני שארב להם בעת שנכנסו למכוניתם בלב העיר. במשטרה לא מצאו קשר בין מקרי הרצח, וכל אחד מהם נחקר לגופו.

שורת האירועים הובילה למחאה של תושבי כפר קאסם, בעקבות מה שהם כינו "חוסר יכולתה של המשטרה להתמודד עם גל הפשיעה במגזר הערבי". המשטרה תגברה את כוחותיה בעיר, ובשלישי בלילה אירעה התנגשות בין הכוחות לתושבים, שבמהלכה ירה למוות מאבטח בתחנת המשטרה בתושב העיר מוחמד טהא.

עימות אלים בכפר קאסם-צעיר בן 20 נורה הלילה למוות,שוטר נפצע קל, ניידות הוצתו. ניב אהרונסון
סעיפי האישום: תקיפת שוטרים והתנגדות למעצר. רכב משטרה שהוצת במהלך ההפגנות/ניב אהרונסון

כחלק מהעימות הוצתו ניידות והושלכו אבנים לעבר התחנה, ושלושה שוטרים נפצעו קל. לדברי המשטרה, אחד המאבטחים חש סכנת חיים ולכן פתח באש לעבר המתפרעים. הפרקליטות הגישה היום הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד אחד המפגינים, עבד א-סמיע טהא, בן 44, שתקף לכאורה שוטרים והתנגד למעצר. בית משפט השלום בפתח תקוה הורה על שחרורו למעצר בית.

מהמשטרה נמסר כי "בשעות האחרונות מופץ סרטון ערוך באופן מגמתי המתיימר להציג, לכאורה, את מעצרו של החשוד, אך הסרט נפסק ונקטע ללא כל זכר להתפרעות חסרת הרסן שליוותה את המעצר, תקיפת השוטרים, רגימתם באבנים והצתת ניידת משטרה. חומרים אלה 'נעלמו' מיד לאחר האירוע".

עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
המשטרה: "לא הייתה אוזלת יד". העימותים בכפר קאסם בשלישי בלילה/ראובן קסטרו
שוטרים בכפר קאסם במהלך עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בעיר, 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
שלושה נפצעו. שוטרים בכפר קאסם/ראובן קסטרו

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, האשים לאחר התקרית כי "המשטרה מוסיפה חטא על פשע. היא לא רק מפקירה את ביטחוננו, את רחובות היישובים שלנו ולא מפענחת מקרי רצח, אלא היא בעצמה תוקפת ופוגעת באזרחים".

דובר מחוז המרכז של המשטרה, סגן-ניצב עמי בן דוד, טען בתגובה למות המפגין כי "אין כאן אוזלת יד של המשטרה". על שבעת מקרי הרצח בעיר, הוא אמר: "אנחנו לא מרפים מהתיקים האלה. אחוזי פענוח מקרי הרצח שלנו במגזר הערבי זהים למגזר היהודי, אולי אפילו עם יתרון למגזר ערבי, אז הטענות האלה הן טענות סרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully