וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותקף מכל הכיוונים: הסנאט מתכונן לעדות הדרמטית של ראש ה-FBI המודח

8.6.2017 / 15:00

על אף שהצהרתו של קומי הבהירה היכן הוא עומד, הדמוקרטים מקווים שיוכלו להוציא ממנו פרטים נוספים על שיחותיו ההזויות עם הנשיא על החקירה עם רוסיה. מנגד, הרפובליקנים ינסו להוכיח כי גם הדמוקרטים השמיצו אותו, כשהיה להם נוח

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

אחד הרגעים המסקרנים ביותר בחקירת הקשרים בין ממשלו של דונלד טראמפ ורוסיה יגיע היום (חמישי), כאשר ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי יעיד בפני ועדת המודיעין של הסנאט. במשך כמה שעות, הוא צפוי להישאל בהרחבה על ידי חברי הוועדה על טיב המגעים והבקשות שהיו לטראמפ ממנו בנוגע לחקירת הקשרים עם רוסיה, בדגש על היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין.

ואולם, העדות שרבים בארצות הברית חיכו לה בדריכות תהיה ככל הנראה פחות דרמטית בחדר הישיבות עצמו, אחרי שהוועדה פרסמה את הטקסט של הצהרת הפתיחה המפורטת שמבקש קומי להקריא בפתח הדברים. מדובר בהצהרה בת שבעה עמודים, שמפרטת בהרחבה מספר מקרים בהם טראמפ לכאורה רמז לקומי להניח לחקירתו של פלין, מה שיכול להתפרש כחריגה מסמכות וניסיון לשבש חקירה. בכך למעשה אישר קומי את הדיווחים בתקשורת בארצות הברית מן השבועות האחרונים.

עוד על הנושא
טראמפ: "מרגיש מזוכה מכל החשדות בעקבות הצהרתו של קומי"
ראש ה-FBI המודח: "טראמפ ביקש ממני להסיר את עננת החקירה"

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
יישאל בהרחבה על שיחותיו עם טראמפ. קומי/רויטרס

מן העבר השני, במפלגה הרפובליקנית מנסים להפגין, לפחות כלפי חוץ, כי לא מדובר ב"ביג דיל", ושמים את הדגש דווקא על חלקים אחרים בעדות שמהם משתמע כי קומי אכן הבהיר לטראמפ שהוא באופן אישי אינו נתון לחקירה. בניסיון לגמד את העדות, העלו בחשבון הטוויטר של המפלגה ציוץ שבו נראה אדם מחזיק משקפת ולכך צורף הכיתוב "ככה זה לנסות ולמצוא משהו משמעותי בהצהרת הפתיחה של קומי".

המפלגה גם נערכת לגונן על הנשיא במהלך העדות, באמצעות שורה של ציטוטים המיוחסים לבכירים דמוקרטים נגד קומי. בטוויטר כבר הופצו לא מעט סרטונים ותמונות של ציטוטים. כך למשל, אמר בעבר מנהיג המיעוט הדמוקרטי צ'אק שומר כי "איבד את האמון בקומי", ציטוט שהגיע יומיים לאחר ההודעה של ראש הבולשת הפדרלית לקונגרס, עשרה ימים לפני הבחירות, כי החליט לפתוח שוב את תיק החקירה נגד הילרי קלינטון. ציטוטים ברוח דומה הובאו מפיהם של בכירים דמוקרטים בעבר ובהווה כמו הארי ריד, ננסי פלוסי ודבי ווסרמן שולץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טראמפ בעצרת בפני חיילים אמריקנים בסיציליה, איטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
לא נתון תחת חקירה. טראמפ/רויטרס

הקונטקסט הוא ברור - לצייר את עודף המוטיבציה של הדמוקרטים בסנאט כמהלך פוליטי, ולא כזה שמנסה להגיע לחקר האמת. הרפובליקנים ינסו למעשה להעביר את המסר כי אותם חברים אשר מחבקים כעת את קומי בתור האורים והתומים של היושר הציבורי, היו אלה שקראו לשלוח אותו הביתה כאשר הזיק למועמדת קלינטון.

ההצגה הזו תשתקף היטב גם בחדר הוועדה. בעוד הנציגים הדמוקרטים, בגיבוי של כמה מיריביו הרפובליקנים של טראמפ, יציגו לקומי בעיקר "הרמות להנחתה", שינסו להוציא ממנו עוד ועוד מידע על השיחות עם הנשיא מעבר למה שנכתב בהצהרה, תומכיו של הנשיא במפלגה יגיעו לדיון על מנת להקשות על קומי, ולשאול אותו שאלות שינסו להוציא אותו מאיזון.

עם כל הכבוד להצגה הפוליטית הזו, בשני הצדדים יודעים שההצגה האמתית היא זו שמתנהלת הרחק מעיני המצלמות - ואותה מנהל החוקר המיוחד רוברט מולר. הדמוקרטים יכולים להמשיך ולטעון כי ישנה מסה קריטית של ממצאים שאמורים להביא להדחת טראמפ, הרפובליקנים יכולים להמשיך ולטעון כי טראמפ למעשה זוכה על ידי קומי ומדובר ברדיפה - אבל האמת היא שהמפתחות נמצאים אצל מולר, שמנהל את החקירה בשקט וביסודיות, הרחק מעיני המצלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully