וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לתעלומה: נמצא מהיכן בחלל הגיע אות ה"וואו" שעורר היסטריה בעולם

10.6.2017 / 7:42

אחת התעלומות הגדולות של שנות ה-70 נפתרה רשמית השבוע, כשנמצא האם אותות הרדיו החזקים שזוהו מהחלל והפתיעו מדענים הגיעו מתקשורת חוצנית המהווה הוכחה לקיומם של חייזרים

ShantiUniverse

4 עשורים אחרי שתעלומת אותות ה"וואו!" הטריפה חוקרים וחובבי קוסנפירציות באשר הם - היא סוף כל סוף נפתרה והפתרון - אם צריך להודות באמת - הוא די מאכזב. אותות רדיו חזקים שזוהו ב-15 באוגוסט 1977 על ידי ג'רי אהמן בעזרת רדיו-טלסקופ "האוזן הגדולה", העלו השערה שמקורם בתקשורת חוצנית - ועל כן מוכיחים את קיומם של חיים בחלל. ד"ר אהרמן הבחין ב"פיצוץ" של אותות רדיו שנמשכו 72 שניות בעוצמה רבה ומרוב התלהבות כתב על דף הפלט של האותות את המילה "WOW" - הערה שזיכתה את האותות בשמם.

האותות הגיעו מכיוונה של קבוצת הכוכבים קשת, אולם לא נמצאו כמשוייכים לאף אחד מגרמי השמים הכלולים בה. אהרמן ניסה לקלוט את האותות שוב אך ללא הצלחה. 40 שנה מאוחר יותר הגיעו החוקרים למסקנה שאותות ה"וואו!" הם לא ראיות לקיום תרבויות מחוץ לכדור הארץ – אלא בסך הכל עקבות של שני כוכבי שביט שחלפו על פני הכדור. אמרנו מאכזב?

אות ה"וואו" מהחלל. צילום מסך
אותות ה"וואו" המקוריים/צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מדענים בטוחים: נפתרה אחת מהתעלומות הגדולות בתולדות האנושות

לכתבה המלאה

בהתבסס על עבודתם של אסטרונומים קודמים, הצוות קבע כי מסר של מקור אינטליגנטי היה מועבר בתדר של 1,420 MHz – התדר האלקטרומגנטי של המימן - שחזק פי 30 בעוצמתו מרעשי רקע מוכרים שנקלטים מפעם לפעם. אותות ה"וואו!" היו הפעם הראשונה והיחידה שהקריטריונים הללו נענו. במשך שנים נשללה האפשרות שמדובר בהפרעה מכדור הארץ, כמו גם גופים שמיימים כמו כוכבי לכת, כוכבים ואסטרואידים. מסר מחייזרים הוא אולי פתרון בלתי סביר - אולם זה הדבר היחיד שלא ניתן היה לשלול.

בשנה שעברה קבוצת חוקרים ממרכז המדע הפלנטרי הציעה השערה שמדובר בשני כוכבי שביט שעברו דרכנו וכי האותות נגרמו מפליטת ענן של גז מימן. על שני כוכבי השביט החשודים במעשה נודע לחוקרים רק בשנת 2006. כדי לבדוק את ההשערה בחנו החוקרים במשך שנה אותות שמתקבלים מכוכבי שביט אחרים שחלפו על פני כדור הארץ - וגילו שהם הפיקו בדיוק את אותם אותות שנקלטו לפני 40 שנה. כדי לוודא שהאותות מגיעים מכוכבי השביט, הם הזיזו את הטלסקופ במעלה אחת וראו שהאות נעלם. החוקרים בדקו שלושה כוכבי שביט נוספים ומצאו שכולם פולטים אותות בתדר של 1,420 MHz - ומכאן הגיעו למסקנה החד משמעית על מקור אותות ה"וואו!" ששיגעו את העולם.

סטיבן הוקינג מספר על אות ה-WOW

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully