וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר הזרוע הצבאית של חמאס בגדה גורש מקטאר

לפי העיתון ירדני "אל-ג'ד", ברקע המשבר בין קטאר לשכנותיה בגלל קשריה לארגוני טרור, בהם חמאס, עזב טאהר ג'בארין, משוחרר עסקת שליט, ממקימי הזרוע הצבאית בגדה את הנסיכות

עריכת וידאו:ניר חן

טאהר ג'בארין, משוחרר עסקת שליט וממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, גורש היום מקטאר – כך מסר היום (חמישי) בכיר חמאס אחמד יוסף לעיתון הירדני "אל-ג'ד". לפי הדיווח, ברקע המשבר בין קטאר לשכנותיה בגלל קשריה לארגוני טרור, בהם חמאס, אולץ הבכיר לעזוב את הנסיכות.

לדברי יוסף, תנועת חמאס שוקלת לחדש את הקשרים עם איראן לנוכח ההתפתחויות האחרונות והקואליציות שנרקמות באזור. בכיר חמאס סאלח אל-עארורי עזב את קטאר למלזיה בתחילת השבוע.

קטאר רואה עצמה כנותנת החסות המרכזית של תנועת חמאס ונחשבת לתומכת נלהבת שלה. בימים האחרונים גורשו אמנם שמונה פעילי חמאס מקטאר, אך מדובר בפעילים של הזרוע הצבאית. פוליטיקאים ודרג ההנהגה בחמאס נותרו בדוחא, נהנים עדיין ממנעמי החיים. גם אנשי דת בכירים שמזוהים עם האחים המוסלמים, דוגמת יוסף אל-קרדאווי, נותרו בקטאר.

לקריאה נוספת:
דיווח: ערב הסעודית העבירה לקטאר "עשרה תנאים לסיום המשבר"
ערב הסעודית: "המשבר לא יסתיים אם קטאר לא תפסיק לתמוך בחמאס"
טראמפ שוחח בטלפון עם אמיר קטאר: "מוכן למצוא פתרון למשבר"

הצגת אמנת חמאס החדשה, דוחא, קטאר, 1 במאי 2017. רויטרס
חאלד משעל בדוחא, מציג את אמנת חמאס, בחודש שעבר/רויטרס

בתחילת השבוע הכריזו ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, מצרים ובחריין על ניתוק כל הקשרים עם קטאר, בטענה כי היא תומכת בטרור. לצעד החריף הצטרפו ממשלות השולטות בחלקים מתימן ומלוב, כמו גם ממשל האיים המלדיביים.

בניסיון לסיים את המשבר עם קטאר הציג השבוע סלמאן מלך ערב הסעודית לאמיר כוויית סבאח אל-אחמד א-סבאח עשרה תנאים. השניים נועדו בג'דה שבערב הסעודית, יום לאחר ההכרזה הסעודית על ניתוק הקשרים עם קטאר.

מוקדם יותר הכריז שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר כי קטאר צריכה לנקוט "כמה צעדים", בהם הפסקת התמיכה חמאס, על מנת לחדש את היחסים הדיפלומטיים והכלכליים על המדינות הערביות שהכריזו על ניתוק היחסים. "החלטנו לנקוט צעדים כדי להבהיר שהגבול נחצה", קרא אל-ג'ובייר, במהלך ביקורו בפריז, בירת צרפת.

עוד באותו נושא

כשקטאר מבודדת, חמאס ניצב עם הגב לקיר - ואין לו מה להפסיד

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמיר קטאר שייח תמים בן חמד א-ת'אני, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
אמיר קטאר עם טראמפ בחודש שעבר/רויטרס

אמש שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אמיר קטאר, לראשונה מאז פרוץ המשבר בינה לבין מדינות ערב. טראמפ אמר כי הוא "מוכן למצוא פתרון למשבר", והציע לארח פגישה בבית הלבן לשם כך. בהודעת הבית הלבן על השיחה נמסר כי הנשיא הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין מדינות המפרץ למניעת מימון של ארגוני טרור ובלימת אידאולוגיות קיצוניות.

אתמול אמר טראמפ כי מנהיגים במזרח התיכון אמרו לו במהלך ביקורו באזור, בחודש שעבר, כי קטאר מממנת אידיאולוגיה קיצונית. "אמרתי להם שאי אפשר יותר להמשיך ולממן קיצונים, והם הצביעו על קטאר", כתב טראמפ בחשבון בטוויטר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully