וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ של אבו מאזן: "משהים את הדרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות"

יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית מוחמד מוסטפא ומקורבו של יו"ר הרשות אמר בריאיון ל"בלומברג" כי אבו מאזן החליט לוותר זמנית על הדרישה כדי לנסות ולהחיות את תהליך השלום. לדבריו, המצב הכלכלי הוא שהוביל את היו"ר לעשות את השינוי

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ישהה את דרישתו להקפאת הבנייה בהתנחלויות שבגדה המערבית כדי לנסות ולהחיות את תהליך השלום בסיוע ממשל טראמפ – כך אומר בריאיון לסוכנות "בלומברג" מוחמד מוסטפא, יועץ כלכלי בכיר של אבו מאזן וסגן ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר.

לדברי מוסטפא, נשיא הרשות מסכים גם לצמצם את הקמפיין החותר להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה ולהפסיק לקדם זמנית את גינוי למדינה היהודית באו"ם. "לא הפכנו את ההתנחלויות לסוגיה בוערת הפעם", אמר מוסטפא. "אנחנו חושבים שזה טוב לכולנו כרגע להתמקד במתן הזדמנות חדשה לממשל הטרי להגיע להישגים".

מוסטפא, בן 62, משמש יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית, אמר כי האבטלה הגואה וכישלון התורמים לספק תרומות שהובטחו הם חלק מהסיבות שהובילו את אבו מאזן לשולחן המשא ומתן. לדברי מוסטפא, הפלסטינים הופתעו משורת המחוות הישראליות שהציעה ירושלים ערב ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בישראל.

לקריאה נוספת:
דיווח: אבו מאזן רמז כי ברגותי "חותר תחתיו" באמצעות שביתת הרעב
"טראמפ שואף להתחיל מו"מ ישראלי-פלסטיני בדיון על נושאי ליבה"
"טראמפ צעק על אבו מאזן בפגישתם בבית לחם: 'רימית אותי!'"

הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
טראמפ ואבו מאזן/AP

המחוות, שסוכמו סופית בשבוע שעבר בפגישה בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, כוללות פתיחת מעבר אלנבי למשך כל היום. "אנחנו לא רוצים שישחקו בנו עם צעדים קטנים ולא חשובים", אמר מוסטפא. "אם הישראלים רוצים לעזור, יש לנו רצון לשנות את הכלכלה".

יועץ בכיר נוסף של אבו מאזן, מוחמד שתייה, אמר כי טראמפ זכה לאמון הפלסטינים כשהוא דחה את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. "יש דינמיקה חדשה", אמר שתייה. "סוגיית השגרירות מאחורינו עכשיו". שתייה הוסיף כי הוא חש בהבדל עם הממשל החדש בבית הלבן. "האמריקנים מעורבים וזה הבדל גדול", אמר אך ציין כי הוא עדיין לא אופטימי: "אל תבינו אותי לא נכון".

בביקורו בישראל אמר טראמפ כי הוא "מחויב אישית לעזור לפלסטינים ולישראלים להגיע להסכם שלום". הוא סיפר: "הייתה לי פגישה עם אבו מאזן – ואני יכול להגיד שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום. בפגישה עם חברי הטוב בנימין, אני יכול להגיד שגם הוא מושיט יד לשלום, ורוצה שלום. עשיית שלום לא תהיה קלה, שני הצדדים יצטרכו להגיע להחלטות קשות. אבל עם נחישות, פשרה ואמונה, אפשר להגיע להסכם", אמר הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. רויטרס
נתניהו וטראמפ בישראל, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully