וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית שיגרה טילים נגד ספינות לכיוון ים יפן

לטענת צבא קוריאה הדרומית הטילים טסו למרחק של כ-200 ק"מ ולא מהווים איום לטווח ארוך. על אף האיום הגובר מצד הצפון, הממשל הפייסני החדש בסיאול החליט על הקפאת פריסת חלקים נוספים ממערכת ההגנה האמריקנית המתקדמת

צילום: רויטרס

(שיגור שערכה קוריאה הצפונית באזור הגבול עם הדרום, בשבוע שעבר)

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (חמישי) כמה טילים נגד ספינות מאזור העיר וונסאן שבדרום-מזרח המדינה. על פי הודעת צבא קוריאה הדרומית הטילים נורו לעבר ימה המערבי של יפן וטסו למרחק של כ-200 קילומטרים ולא מהווים איום לטווח ארוך. על פי הערכת הצבא השיגור נועד לדמות ירי מדויק אל עבר ספינת מלחמה עוינת. עוד נמסר כי פיונגיאנג מנסה להוכיח כי יכולתה הצבאית שווה ואף גדולה מזו של סיאול ושל ארצות הברית.

בשבוע שעבר ערכה המדינה המבודדת ניסוי בטיל "סקאד" לטווח קצר, לראשונה מאז נבחר נשיא חדש בקוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין. דובר הצבא בסיאול אמר בעקבות שיגור הסקאד כי כי שורת ניסוי הטילים שערכה פיונגיאנג בחודשים האחרונים נועדה להפעיל לחץ על הנשיא מון לשנות את מדיניותו כלפיה.

סימן לשינוי מסוים במדיניות של סיאול ניתן אתמול, עם החלטת הממשל החדש לעצור את פריסת המשגרים החדשים של מערכת ההגנה האמריקנית להגנה מפני טילים (THAAD). בחודש שעבר זעם הנשיא על כך שמשרד הביטחון הציב ארבעה משגרים נוספים של המערכת ללא ידיעתו או ידיעת הציבור, ובתגובה הוא החליט לעכב את הפיכתם למבצעיים עד לבחינת ההשלכות הסביבתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "מרגיש מזוכה מכל החשדות בעקבות הצהרתו של קומי"
דאגה במקום חגיגה לדמוקרטיה: מתח בלונדון לקראת הבחירות
טראמפ שוחח בטלפון עם אמיר קטאר: "מוכן למצוא פתרון למשבר"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
ניסוי בקוריאה הצפונית במערכת הגנה מטילים, בחודש שעבר/רויטרס

ביום שישי האחרון החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית בעקבות השיגורים הרבים שערכה בתקופה האחרונה. במסגרת הרחבת ההגבלות על פיונגיאנג הוכנסו 14 אנשים וארבע חברות במדינה לרשימה השחורה של האו"ם. המועצה הצביעה פה אחד על קבלת הסכמות בין ארצות הברית לסין, לראשונה תחת ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, להרחיב את הסנקציות על המדינה הקומוניסטית.

בין היתר הוכנסו לרשימה השחורה בנק "קוריו" במדינה, שלטענת סיאול מבצע העברות כספים לחשבון פרטי של השליט קים ג'ונג און, וכן ראש ארגון הביון הצפון קוריאני. ממשל טראמפ הפעיל לחץ גדול על ממשלת סין כדי שתפעל לריסון שכנתה, עמה היא מקיימת יחסים דיפלומטיים. בהמשך להסכמות שאושרו בידי האו"ם בשבוע שעבר נערכים בבייג'ינג ובוושינגטון להוסיף שמות לרשימה השחורה של האו"ם ואף להקפיא בעלות על נכסים שמחזיקה קוריאה הצפונית מעבר לים.

(עדכון ראשון: 2:45)

עוד באותו נושא

שיתוף פעולה אמריקני-סיני: האו"ם הרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית

לכתבה המלאה
נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ה-אין, 10 במאי 2017. רויטרס
סיאול טענה כי השיגורים נועדו לבחון את מדיניותו. נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully