וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה במקום חגיגה לדמוקרטיה: מתח בלונדון לקראת הבחירות

יעקב אילון, שליח וואלה! NEWS ללונדון

7.6.2017 / 23:20

ערב פתיחת הקלפיות, בירת בריטניה עמוסה בשוטרים, בבטונדות ובשלטי אבטחה. תחושת הפחד הבלתי שגרתית משתלבת בחוסר הוודאות לקראת תוצאות ההצבעה, שיקבעו עד כמה ההימור של תרזה מיי היה שגוי

מתוך עמוד הטוויטר News Executive

(בווידאו: תיעוד הירי במחבלים בלונדון, יום שבת האחרון)

לונדון כבר איננה כתמול שלשום. האוטובוסים עדיין אדומים והמוניות עדיין שחורות, אבל ספק אם רחובות הבירה הבריטית ראו אי פעם כל כך הרבה שוטרים מפטרלים, עוקבים ובוחנים את תנועת ההולכים והשבים.

הפיגוע הקשה בממלכה בתחילת השבוע עשה את שלו, והדי הצעקות והסירנות של סוף השבוע עדיין באוויר, וצפויים לחדור גם אל הקלפיות. שעות ספורות לפני פתיחת יום הבחירות, התחושה הברורה באוויר היא לא של חגיגה לדמוקרטיה, אלא של דאגה ביטחונית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שוטרים ברחובות לונדון. AP
דאגה ביטחונית במקום חגיגה לדמוקרטיה. שוטרים בלונדון, אתמול/AP

בכיכר טראפלגר, בלבה של לונדון, התכנסו הערב אלפי אנשים לקונצרט פומבי, אבל הקולות שיוצאים מכלי הנגינה מתערבבים לא אחת בקולות הסירנות וחלק גדול מהקהל הוא שוטרים בריטים. ערב הברקזיט שהיתי בכיכר הזו בדיוק; גם אז היה קונצרט, ושוטר היה אפשר למצוא אז רק בזכוכית מגדלת. עכשיו הם פרוסים בכל פינה, סורקים את השטח.

התחושה היא של אקשן, של מתח, של עצבנות. ברחובות המרכזיים הונחו בטונדות שמזכירות מראות דווקא מישראל. שלטי אזהרה על הקירות מזהירים את הנכנסים לבניינים כי אנשי הביטחון עלולים לחטט בתיקיהם. ספק אם הבריטים שיערו בנפשם כי המתיחות הביטחונית תחדור כך למרחב הציבורי, לחיי השגרה.

אבטחה ברחובות לונדון לקראת הבחירות. יעקב אילון, מערכת וואלה! NEWS
גדרות אבטחה ברחובות לונדון/מערכת וואלה! NEWS, יעקב אילון
שלט תמיכה במפלגת הלייבור. רויטרס
תחושה של אקשן, מתח ועצבנות. לונדון, השבוע/רויטרס

אבל המתח בלונדון איננו רק ביטחוני אלא גם פוליטי: איש אינו מוכן להמר כיצד יסתיימו הבחירות מחר. כמו על הסקרים, גם על מזג האוויר כבר לא סומכים הבריטים. מה שהיה אמור להיות יום בחירות סגרירי וגשום הופך ליום שמשי עם טמפרטורות נעימות שמקבלות את פניך מיד עם הנחיתה ויפגוש את הבריטים מחר בקלפיות.

כולם מבינים שהתוצאות מחר בלתי צפויות. מה שנדמה היה כהליכה בהייד-פארק עבור הגברת השמרנית, ראשת הממשלה תרזה מיי, עלול להסתיים כטעות אדירה. כולם מבינים שכל תוצאה מלבד ניצחון חד וברור תהווה כישלון לראשת הממשלה והישג אדיר לג'רמי קורבין וללייבור.

המרוץ הופך יותר ויותר צמוד ורק מחר יתברר עד כמה טעתה מיי כשהקדימה את הבחירות והאם הממלכה תמצא עצמה במהפך אדיר שכמותו לא ידעה. קורבין, מנגד - האיש שלפני כשנתיים הצטייר כסהרורי ורק עד לאחרונה רקמו במסדרונות הפרלמנט תוכניות להדיחו מראשות המפלגה - עשוי למצוא עצמו באופן בלתי צפוי נכנס להתגורר בבית ברחוב דאונינג 10.

תמונותיהם של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ומנהיג הלייבור ג'רמי קורבין לקראת הבחירות. רויטרס
איש לא מוכן להמר איך יסתיימו הבחירות. מיי וקורבין/רויטרס
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בעצרת בחירות. רויטרס
מחר יתברר כמה היא טעתה. תרזה מיי/רויטרס

לא מעט אנשים חוששים כי הטרנד העולמי של בחירה בקיצוניים ובבלתי צפויים, עיינו ערך דונלד טראמפ, יגיע מחר גם לבריטניה. כך גם חברי הקהילה היהודית בעיר, שמספרים שאת הרכבת התחתית כבשו באחרונה מודעות המזמינות את הציבור להפגנה פרו-פלסטינית גדולה שצפויה להתקיים בעוד כשבועיים. בחירה בקורבין, כך הם חוששים, תביא לרוח גבית אנטי-ישראלית ואפילו אנטישמית.

הרבה מים עברו בתמזה מאז ההפתעה הגדולה בברקזיט, כשהבריטים הפתיעו את עצמם בקלפיות. האם גם מחר ימצאו עצמם הבריטים בהלם מהתוצאות? נכון לעכשיו, בין כל כוחות הביטחון שפזורים בלונדון, ספק אם אפשר למצוא נביא אחד.

בטונדרות ומחסומים על גשר לונדון. רויטרס
בטונדות על גשר לונדון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully