וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב לילד עם תסמונת טורט תקף את אורנה בנאי: "לצחוק על זה? תתביישי"

יועץ התקשורת אמיר דן פנה לנציב התלונות של הרשות השנייה, בעקבות בדיחה שסיפרה הקומיקאית, כשתיארה שגם היא כביכול סובלת מטורט וחשה צורך לצעוק על אנשים. "הילדים האלה הם גיבורים", כתב דן, "אבל את גברת בנאי זה לא מעניין"

אורנה בנאי. ניר פקין
סופגת ביקורת על בדיחה שסיפרה. בנאי/ניר פקין

יועץ התקשורת אמיר דן, שבנו לוקה בתסמונת טורט, מתח ביקורת אתמול (רביעי) על השחקנית אורנה בנאי, בעקבות דברים שאמרה בתכניתו של גורי אלפי בערוץ 2. "מה שראיתי עבר קו אדום עבה מאוד", כתב דן בפוסט שפרסם בפייסבוק. "בעוד הם (אלפי ובנאי) מתבדחים ומצחיקים את הקהל, צחקקה הגברת בנאי את הדברים הבאים: 'אני סובלת מתסמונת טורט! את מי אני יכולה לקלל? אני רוצה לקלל מישהו!', ואף פצחה בשלל נהמות ונביחות, לקול צחוק הקהל", תיאר דן.

בעקבות הדברים, פנה דן לנציב התלונות של הרשות השנייה, דוד רגב. בפוסט שכתב בפייסבוק, הוסיף דן: "יש לי בן מקסים בן 17, מוכשר, חכם ורגיש, וכמו לאלפי ילדים בישראל יש לו תסמונת טורט. הטורט באה לידי ביטוי בטיקים יום-יומיים. מדובר בעניין נוירולוגי שלכל אחד מופיע בצורה ובעוצמה שונה. החל מקריצה קלה, הנעות של הראש ועד שלל תנועות מגוונות של כל חלקי הגוף, מלווים בקולות. מדובר בילדים רגילים לכל דבר. ילדים רגילים שנאלצים לחיות כל יום, כל שעה ואפילו כל דקה עם טיקים".

"הילדים האלה הם גיבורים", המשיך דן, "וכמו ילדים אחרים עם טורט, כבר כמה שנים שהבן שלי צריך לקום בכל יום עם טיקים, לעלות להסעה לבית הספר עם טיקים, לחצות את רחבת בית הספר עם טיקים, לשבת בכיתה עם טיקים, לראות סרט עם טיקים - ופשוט לחיות עם טיקים. אבל את הגברת בנאי כל זה פשוט לא מעניין".

"אם נותרה בך בושה - תתביישי"

"אני לא יודע אם זה נובע מרשעות או מטיפשות, או משניהם יחד", כתב דן, "אבל לצחוק על אנשים עם טורט בטלוויזיה, בבמה שבה כל עם ישראל צופה, ללעוג על מי שיש לו קושי או מגבלה ולהפוך אותו לבדיחה, זה דבר שהוא נשגב מבינתי. אני לא יודע אם נותרה בך בושה, אורנה בנאי, אבל אם כן - פשוט תתביישי".

מנציב תלונות הציבור, דוד רגב, נמסר: "נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו, דוד רגב, קיבל את תלונתו של אמיר דן בשם בנו ופתח בבדיקה אל מול הזכיינית המשדרת. ככלל, ומבלי להתייחס לתלונה הנבדקת, אני מתנגד לכל פגיעה באוכלוסויות מיוחדות ובהן אנשים בעלי לקות. הגם שהומור הוא חלק חשוב בחיינו והגם שהוא נאמר במסגרת חופש הביטוי והיצירה, הומור המגחך על לקות של אדם הוא משפיל ואינו ראוי. אין מקום לגחך על אנשים הסובלים מלקות ונאבקים מדי יום לחיים מעט טובים יותר. התלונה תיבדק לעומקה".

תגובתה של אורנה בנאי טרם התקבלה.

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully