וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "ההחלטה על מלחמה בלבנון לא תצא מביירות – אלא מטהראן"

7.6.2017 / 19:43

בטקס הזיכרון לחללי מלחמת לבנון השנייה אמר שר הביטחון לשעבר כי "גם במציאות הקשה, שבה לבנון נחטפה על ידי איראן, ההרתעה של צה"ל נשמרת". ההורים השכולים: "השלום חשוב מכל ניצחון – יהיה מפואר אשר יהיה"

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ביום עיון בנושא מלחמת לבנון השנייה במצפור אדיר, 7 ביוני 2017. עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של וואווי, מערכת וואלה! NEWS
יעלון בהר אדיר, היום/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של וואווי

טקס הזיכרון לחללי מלחמת לבנון השנייה נערך היום (רביעי) בהר אדיר שעל גבול הלבנון במעמד אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק ושר הביטחון משה בוגי יעלון. הטקס המסורתי נערך ביוזמת המשפחות השכולות, צה"ל והמועצה האזורית מעלה יוסף, וקדם לו יום עיון לציון 11 שנים למלחמה שהתקיים במעמד הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

"מלחמה היא דבר נורא. מלחמה זורה הרס, מוות. לעיתים אין ברירה. המילים אינן מצליחות לגעת, לבטא את גודל הכאב", אמר יעלון בטקס. "עם כל הכאב, אין ספק שהמלחמה השיגה את השקט הממושך ששורר כאן כבר 11 שנים. לכן הקורבן שלכם, של בנינו, לא היה לשווא. יש לשמור על השקט הזה גם בעשייה ולא רק בדיבורים".

לדבריו, "גם במציאות הקשה, שבה לבנון נחטפה על ידי איראן, וההחלטה על מלחמה לא תצא מביירות אלא מטהראן, ההרתעה של צה"ל נשמרת ומטופחת מדי יום".

לקריאה נוספת:
20 שנה לאסון המסוקים: המפקדים נושאים עמם את הטראומה בכל טיסה
אסון בגיאורגיה: חנוך שכל את אחיו בלבנון - ואיבד שניים מילדיו
הקרב על התודעה: כך נצרבה מלחמת לבנון השנייה בזיכרון הלאומי

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ביום עיון בנושא מלחמת לבנון השנייה במצפור אדיר, 7 ביוני 2017. עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של וואווי, מערכת וואלה! NEWS
יעלון ואלוף סטריק, היום/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של וואווי

אלוף סטריק, שהיה מפקד חטיבת גבעתי בשנת 2006, אמר כי "ישראל לא תהסס לצאת למלחמה כשתידרש לכך". לדבריו, "המלחמה שהסתיימה הביאה עמה שקט לשנים רבות. השקט שנשמר הינו ביטוי לעוצמתו של צה"ל ונובע מהבנה עמוקה שהתחדדה אצל אויבינו. אנו ממשיכים כי עכשיו אנחנו. זאת המשמרת שלנו. אנחנו ממשיכים כשאתם לנגד עינינו. זוהי משימתנו המרכזית ובה אנחנו ממוקדים היום. קצב השינויים בזירה הצפונית מהיר, אנחנו מתאימים את עצמנו ללא הרף לשינויים".

את ההורים השכולים ייצג עמוס שלו, אביו של ניסן שלו טייס היסעור שהופל בטיל של חיזבאללה. "11 שנים עברו מאז נפלו בקרב 121 בנים ובת ו-45 אזרחים במלחמת לבנון השנייה, וכאילו היה זה רק אתמול. פניהם, קולם, ריח הזיעה של יולי אוגוסט, הדיסק שנשאר במחשב והקול שנשאר במכשיר הנייד, 'איני יכול לענות כעת', והוא לא יענה לעולם", אמר.

"בנינו לא ששו לקרב אבל הניחו אחריהם את המחלוקות בעורף, יחד עם המשפחות וההורים. הם יצאו למלא חובה שקיומה היה כל כך ברור להם. הם לא היו גיבורים. פשוט הלכו למלא את חובתם וקצת שכחו לחזור", הוסיף. "השלום חשוב הרבה יותר מכל ניצחון – יהיה מפואר אשר יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully