וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מטוס תובלה עם 120 איש נעלם מהמכ"ם; חשש לחיי הנוסעים

7.6.2017 / 18:25

המטוס המריא אל העיר יאנגון וכעבור כחצי שעה אבד עמו הקשר מעל שמי ים אנדמן. לא ברור מה עלה בגורלו, וגורמים ברשויות התעופה אמרו כי מזג האוויר היה נורמלי והראות הייתה מתאימה לטיסה

מטוס תובלה סיני מדגם Y-8200F שהוסב למטוס צבאי, 7 במאי 2017. בלוג War history, מערכת וואלה! NEWS
חשש שהתרסק. מטוס תובלה מדגם Y-8/מערכת וואלה! NEWS, בלוג War history

מטוס של צבא מיאנמר נעלם היום (רביעי) מהמכ"ם ועליו 120 חיילים ובני משפחותיהם וכן אנשי צוות, שהמריאו מעיר מדרום ליאנגון - כך הודיעו רשויות התעופה במדינה. מטוס התובלה הסיני מדגם Y-8 יצא בשעה 13:06 לפי שעון מקומי מהעיירה מייאיק בדרכו ליאנגון. לא ברור מה עלה בגורלו של המטוס.

גורמים בצבא וברשויות התעופה דיווחו כי המטוס איבד קשר עם מגדל התעופה כשטס בשמי ים אנדמן, כ-32 ק"מ ממערב לעיירה דוואי. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה למטוס אחרי שנותק עמו הקשר", מסר גורם בשדה התעופה. על אף שכעת עונת המונסונים במיאנמר, לדבריו, מזג האוויר היה "נורמלי" עם ראות טובה בעת ההמראה. הצבא של המדינה שבדרום-מזרח אסיה שלח כוחות של חיל האוויר ושל חיל הים כדי להשתתף בחיפושים אחרי כלי הטיס.

רשויות התעופה האזרחית במדינה דיווחו תחילה כי בבטן המטוס היו 105 חיילים. מאוחר יותר הצבא הבהיר כי מדובר ב-106 חיילים ו-14 אנשי צוות. הצבא פתח במבצע חיפוש מיד לאחר היעלמות המטוס, באמצעות שש ספינות של חיל הים ושלושה מטוסים צבאיים.

תאונות תעופה מסוג זה הינן נפוצות למדי במדינה הדרום-מזרח אסייתית. חמישה חיילים נהרגו בפברואר האחרון בהתרסקות מטוס חיל האוויר בבירה נייפידאו. מסוק צבאי התרסק בשנה שעברה במרכז מיאנמר, בתאונה שגבתה את חייהם של שלושה חיילים. ב-2012 נהרגו שני בני אדם ונפצעו 11 בהתרסקות מטוס קל במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
תגובת מיאנמר לטענות על טיהור אתני: "העולם מתרכז רק בצד השלילי"
שריפת כפרים ואונס: צבא מיאנמר מואשם בהרג שיטתי של מוסלמים
העיראקים אדיבים, תושבי מיאנמר תורמים לצדקה: דוח הנדיבות העולמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully