וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד פרטי, בלי ניסיון בביטחון לאומי: ראש ה-FBI החדש של טראמפ

7.6.2017 / 17:29

כריסטופר ריי, שנבחר לתפקיד ראש הבולשת הפדרלית, שימש בעבר בכיר במשרד המשפטים, אך עסק בעיקר בחקירות צווארון לבן. הוא מעולם לא שימש תובע, ונחשב כמי שמתרחק מתשומת לב תקשורתית - מה שעשוי להיות משמעותי מאוד עבור הנשיא

צילום: CNN

בחירתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכריסטופר ריי לתפקיד ראש ה-FBI היא בחירה מסקרנת, לאור הרקע של מי שאמור להחליף את ג'יימס קומי בראשות הבולשת. ריי, שהיה חלק מרשימת מועמדים ארוכה שטראמפ ראיין היה בעבר בכיר במשרד המשפטים, אך הרקע שלו הוא משפט פלילי ואין לו אוריינטציה של ביטחון לאומי.

את רוב הקריירה שלו העביר ריי כעורך דין פרטי ולא כתובע, והוא נחשב בעל פרופיל ציבורי נמוך, כזה שאינו מעוניין בתשומת לב תקשורתית – דבר שעשוי להיות משמעותי מאוד עבור הנשיא. ההודעה על מינויו הגיעה שעות לפני עדותו של ראש המודיעין דן קואטס בפני הסנאט, ויממה לפני העדות של קומי.

כריסטופר ריי, המועמד של טראמפ לראשות ה-FBI, 2003. GettyImages
פרופיל ציבורי נמוך. ראש ה-FBI המיועד כריסטופר ריי/GettyImages

ריי, בן 50, הוא משפטן ועורך דין המתמחה בייצוג לקוחות בעבירות צווארון לבן. הוא למד משפטים באוניברסיטת ייל והתמחה בלשכת שופט בבית משפט לערעורים. את הקריירה הציבורית שלו הוא החל ב-1997, כשהגיע לעבוד במשרד התובע הכללי בג'ורג'יה.

ב-2003 מינה אותו הנשיא דאז ג'ורג' בוש להיות עוזר התובע הכללי ולראש המחלקה הפלילית במשרד המשפטים, תפקיד שבו שירת כשנתיים. הוא עמד בראש חקירות מורכבות של פרשות הונאה ושחיתות, ומינויו אושר אז בסנאט פה אחד. הוא נחשב לחלק מהמעגל הפנימי של משרד המשפטים, ומכיר היטב דמויות כמו קומי, סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין והחוקר המיוחד לקשרים עם רוסיה, רוברט מולר.

לאחר שעזב את משרד המשפטים, הוא שב לחברת עורכי הדין באטלנטה שבה החל את דרכו, וב-12 השנים האחרונות עמד בראש המחלקה שעסקה בחקירות הקשורות בממשל. הוא ייצג חברות ענק ולקוחות בכירים, ובהם מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, ששכר את שירותיו במסגרת פרשת השחיתות המכונה "ברידג'-גייט". כריסטי נחשב מקורב מאוד לטראמפ בתקופת הבחירות לנשיאות והיה הראשון שתמך בו פומבית, אך היחסים הלכו והתקררו בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully