וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף החקירות במשטרה צפוי להתמנות לראש הרשות להגנת עדים

7.6.2017 / 18:15

למרות התארכות חקירות נתניהו ועל אף שהתחייב בפני המפכ"ל כי יפרוש רק לאחר השלמתן, ניצב מני יצחקי בדרך לתפקיד הבא. לוואלה! NEWS נודע כי שינויים בהרכב ועדת האיתור אושרו לאחרונה כדי שיוכל הקצין הבכיר להגיש מועמדותו – וסוללים את דרכו לתפקיד

צילום: גלי גינת

(בווידאו: פרקליט המדינה שי ניצן - "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר", השבוע)

למרות התארכות חקירות ראש הממשלה, ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי בדרך לתפקיד הבא – ראש הרשות להגנת עדים. לוואלה! NEWS נודע כי נציבות שירות המדינה הסכימה לשנות את הרכב ועדת האיתור לתפקיד ראש הרשות, שבה חבר יצחקי, כדי שיוכל להגיש מועמדות לתפקיד.

אישור מינויו של יצחקי לראש הרשות להגנת עדים דרוש את אישור הממשלה - ובראשם הנחקר בנימין נתניהו. יצחקי, שנחשב לדמות מרכזית בניהול חקירות ראש הממשלה ומתווה את מדיניות החקירה, התחייב בפני המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, כי יפרוש מתפקידו רק לאחר שישלים את חקירות ראש הממשלה. ואולם, בימים האחרונים התברר כי חקירות נתניהו לא צפויות להסתיים בשבועות הקרובים עקב פעולות חקירה ממושכות שמתכננים חוקרים לבצע, וכן חיקורי דין.

עוד בוואלה! NEWS:
הממונה על חקירות נתניהו רומזת ליעלון: "לא נבסס ראיות על כתבה בעיתון"
פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר"
פרסום ראשון: המיליארדר שלדון אדלסון מסר עדות בלהב 433

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
נחשב למועמד המוביל. יצחקי/בן קלמר

למרות זאת בינואר האחרון הודיע יצחקי באופן רשמי, יחד עם המפכ"ל, כי השניים סיכמו שבסוף הקיץ יסיים ראש אגף החקירות את תפקידו. אלשיך אף הודיע על מינויו של ניצב גדי סיסו לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין בקיץ הקרוב. לפני כשבוע פורסם ב"כאן" כי המפכ"ל ביקש מניצב יצחקי להאריך את כהונתו, בשל היארכות חקירות נתניהו, אך נציבות שירות המדינה הודיעה בימים האחרונים כי קיבלה את בקשת המשרד לביטחון פנים לשנות את הרכב ועדת האיתור ולמעשה – סללה את דרכו של יצחקי לתפקיד.

ועדת האיתור למינוי ראש הרשות להגנת עדים צפויה להתכנס בימים הקרובים כדי למנות שופט מחוזי בדימוס לוועדה במקום יצחקי, כך שיוכל להגיש את מועמדותו. ניצב יצחקי נחשב למועמד המוביל בעיני גורמים בפרקליטות, במשטרה ובמשרד המשפטים לתפקיד, בשל ניסיונו הרב בתחום במסגרת תפקידיו השונים במשטרה. בימים אלה פועלת הרשות להגנת עדים ללא ראש קבוע, זאת לאחר שעל אף שראש הרשות הקודם אבי בן חמו פרש מתפקידו לפני כמה חודשים, לא מונה לו מחליף קבוע. אי המינוי יצר משבר פיקודי קשה ברשות, מה שהאיץ את ההחלטה למנות בדחיפות מחליף.

המפכ"ל רוני אלשיך בחפ"ק בירושלים במהלך ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל 22 במאי 2017. ניב אהרונסון
ביקש מיצחקי להאריך את כהונתו. אלשיך/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully