וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני השימוע הדרמטי בסנאט: טראמפ מינה ראש FBI חדש

7.6.2017 / 14:55

נשיא ארה"ב הכריז בטוויטר כי כריסטופר ריי, ששימש עוזר לתובע הכללי תחת ממשל בוש, יחליף את קומי שהודח על ידיו בחודש שעבר. ראש ה-FBI הקודם יעיד מחר בסנאט וצפוי להישאל אם טראמפ דחק בו לסגור את חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה

צילום: CNN

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) על מינוי ראש FBI חדש, שיחליף את ג'יימס קומי שאותו הדיח מתפקידו בחודש שעבר. כריסטופר ריי, ששימש סגן עוזר לתובע הכללי תחת ממשלו של ג'ורג' וו בוש מ-2003 ועד 2005, יעמוד בראש הבולשת הפדרלית.

ההחלטה של טראמפ מגיעה יום לפני שקומי יעיד בשימוע דרמטי בוועדת המודיעין של הסנאט והיא טעונה עוד את אישור הסנאט. טראמפ, שהכריז על בחירתו בריי בטוויטר הבטיח "פרטים נוספים בהמשך"'. "הרקורד שלו הוא ללא רבב", שיבח אותו הנשיא. טראמפ נפגש עם ריי בימים האחרונים, לצד שורת מועמדים נוספים. המועמד המוביל לתפקיד היה בתחילה הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, אך הוא הודיע בחודש שעבר כי הוא אינו מעוניין בתפקיד.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: שר המשפטים הציע את התפטרותו בשל מתיחות עם טראמפ
חקירת התערבות רוסיה בבחירות: עובדת NSA נאשמת בהדלפת מסמכים סודיים

כריסטופר ריי, המועמד של טראמפ לראשות ה-FBI, 2003. GettyImages
כיהן שנתיים במשרד המשפטים של בוש. ריי, 2003/GettyImages

בנוסף לתפקידו כעוזר התובע הכללי, ריי שימש גם פרקליטו של מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ, במהלך סקנדל "ברידג'ייט" שבו היה מעורב המושל. כיום, הוא עובד בחברת עורכי הדין "קינג וספולדינג" בוושינגטון ובאטלנטה, שם הוא מטפל במקרי פשיעה של צווארון לבן.

על אף שבקונגרס דחקו בטראמפ לבוחר איש מקצוע שיחליף את קומי, ולא פוליטיקאי כפי ששקל הנשיא, גורם לשעבר ב-FBI הטיל ספק ביכולתו של ריי לנהל את 35 אלף אנשי הבולשת לנוכח התפקיד השולי יחסית שמילא במשרד המשפטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
רגע השיא יהיה מחר. קומי וטראמפ/GettyImages

קומי צפוי להישאל מחר אם הנשיא דחק בו לסיים את החקירה סביב קשרי ממשלו עם רוסיה, כפי שדווח בכלי תקשורת בארצות הברית. לפי הדיווחים, סירובו של קומי להתיישר לפי טראמפ הביא לפיטוריו המפתיעים. ברשת CNN דווח הלילה כי קומי יטען ש"לא אמר מעולם לטראמפ שהוא אינו נמצא תחת חקירה".

בשבוע שעבר דווח כי טראמפ עשוי להשתמש ב"זכות מנהלית", הסמכות להתנגד לפעולות משפטיות מסוימות של הרשות המחוקקת והרשות השופטת, בפרט בתחום הגישה למידע. עם זאת, בבית הלבן הבהירו כי הנשיא לא ימנע זאת, ואתמול הוא אמר כי הוא "מאחל לקומי בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully